Studenter och företag förenas i mässa mitt på campus

Studenter och företag förenas i mässa mitt på campus

Onsdagen den 18 november hålls mässan Karriärum- Hi Work 2015 på Tekniska Högskolan vid Jönköping University. Totalt kommer över 60 företag finnas på plats för att nätverka med nyfikna ingenjörsstudenter.

Mässan som hålls klockan 11-15, arrangeras för att skapa en gemensam mötesplats för studenter och näringsliv. Det är för andra året i rad näringslivsmässan arrangeras tillsammans med JTH-studenternas studerandeförening HI-Tech.

På mässan medverkade 63 stycken företag, alla med anknytning till de tekniska utbildningarna. Bland företagen hittar vi stora globala företag så som NCC och Scania men även mer lokala företag som Fläktwoods och NY.

Tanken med mässan är att studenterna ska få en möjlighet att nätverka med företag och på så sätt knyta viktiga kontakter inför framtiden. Mässan är också ett perfekt tillfälle för företag att utveckla sig och lära sig mer dagens trender.

- Det här är vår viktigaste dag på året. Partnerföretagen som kommer till JTH har möjlighet att träffa våra studenter och skapa värdefulla relationer inför framtiden. Att underhålla relationerna med våra partnerföretag är mycket viktigt och detta är ett sätt att göra det på, säger Monica Hjelmåker näringslivsansvarig på Tekniska Högskolan.

Klockan 17.15 delas priset ”Årets alumn” ut till en man och en kvinna. Dagen avslutas sedan med en After Work på Science Park för företagsrepresentanter och personal vid Tekniska Högskolan.

Monica Hjelmåker

monica.hjelmaker@ju.se

Regioner

Jönköping University är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom fyra fackhögskolor: Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan. Högskolan har cirka 10 000 registrerade studenter, cirka 725 anställda och omsätter 800 mnkr.

Presstjänst

Presskontakt Presstjänst, övergripande 073- 910 17 53
Sophie Liljefall

Presskontakt Kommunikatör, pressansvarig Press +46 36-10 1816, 073/9100865

Ett lärosäte med en genomgående internationell profil

Jönköping University (JU) är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom de fyra fackhögskolorna Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan samt utbildning inom Jönköping University Enterprise. JU har cirka 12 000 registrerade studenter, 800 anställda och omsätter 1 000 mnkr.

Jönköping University