Vi laddar inför Insparksfestivalen!

Vi laddar inför Insparksfestivalen!

Måndag 22 augusti startar en ny termin på Jönköping University. Vi ser fram emot att studenterna åter fyller campus, och att anordna succén Insparksfestivalen för andra året i rad.

Insparksfestivalen 2016 lördag 27 augusti kl. 17-01, campus

Lördag 27 augusti är Insparksfestivalen tillbaka, och campus förvandlas än en gång till en festival. Festivalen arrangeras av Jönköping University och Studentkåren. På scen står Hoffmaestro, Rebecca & Fiona, Silvana Imam, Panda da Panda med flera. I år är festivalen ännu större än tidigare. Området är utökat för att kunna ta in fler besökare, det är fler scener, olika DJ:s spelar under kvällen, flera food trucks är på plats och det finns loungeområden för studenterna att hänga i.

– Vi är mycket glada att vi fått till en sån här bra uppföljare efter förra årets succé! Förra året hade vi en slutsåld festival, och vi hoppas självklart på det samma i år, säger Lennart Wass, huvudprojektledare för Insparksfestivalen.

Festivalen är bara för studenter med biljett och festivalområdet på campus kommer att vara avspärrat. Media är välkommen, observera dock att pressackreditering från Jönköping University krävs för att komma in.

Studentkårens inspark 22-31 augusti

Tio dagar av aktiviteter för att alla nya studenter ska lära känna varandra och sin nya stad. Insparken i Jönköping är IQ-certifierad, ett kvitto på att Studentkårens arbetar för att minska berusningsdrickandet hos studenter.

Jönköpings Studentkårs pressinformation, insparksschema och kontakt.

För mer information om Insparksfestivalen kontakta:

Lennart Wass

Projektledare för Insparksfestivalen och Eventansvarig på Jönköping University

Lennart.wass@ju.se

Erik Wendel

Projektledare för Insparksfestivalen på Studentkåren

projektledare@js.ju.se

För pressackreditering kontakta:

Julia Randau

Julia.randau@ju.se

Jönköping University är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom fyra fackhögskolor: Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan. Högskolan har cirka 10 000 registrerade studenter, 732 anställda och omsätter 872 mnkr.

Presstjänst

Presskontakt Presstjänst, övergripande 073- 910 17 53
Sophie Liljefall

Presskontakt Kommunikatör, pressansvarig Press +46 36-10 1816, 073/9100865

Ett lärosäte med en genomgående internationell profil

Jönköping University (JU) är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av entreprenörsanda, internationalisering och samverkan med näringsliv och samhälle. Utbildning och forskning bedrivs inom de fyra fackhögskolorna Hälsohögskolan, Högskolan för lärande och kommunikation, Jönköping International Business School och Tekniska Högskolan samt utbildning inom Jönköping University Enterprise. JU har cirka 12 000 registrerade studenter, 800 anställda och omsätter 1 000 mnkr.

Jönköping University