Smart stapling på Logistik & Transport 2012

Smart stapling på Logistik & Transport 2012

Skjutstativtruckar kan användas i smalare gångar än motviktstruckar för att de inte behöver någon motvikt för stabilisering och därför har ett kortare chassi. På mässan Logistik & Transport den 22-25 maj i Göteborg hittar du den senaste och snabbaste generationen hos Jungheinrich - företaget som uppfann skjutstativtekniken för över ett halvt sekel sedan.

För över 50 år sedan utvecklade Dr Friedrich Jungheinrich världens första skjutstativtruck. Året var 1956 och Dr Jungheinrich var då 57 år gammal. Trucken kallades "Retrak". Företaget, H. Jungheinrich & Co Maschinenfabrik, grundade han den 7 augusti 1953 i Tyskland.

Med över ett halvt sekel av utveckling av skjutstativtruckar visar Jungheinrich upp den senaste generationen i monter B04:02 på mässan Logistik & Transport 2012 den 22-25 maj 2012 i Göteborg.

I höstas började Jungheinrich sälja en ny version av sina framgångsrika skjutstativtruckar av modellen ETM/ETV 214/216. Truckarna sparar utrymme och staplar lätt och snabbt med olika höjdförval. Föraren har god sikt och ergonomi.

Truckmodellen har också blivit riktigt energisnål eftersom Jungheinrich har tagit hänsyn till miljön i hela produktlivscykeln. Något som företaget har tagit för vana att alltid göra i utvecklingen och produktionen av sina truckar. Det visas inte minst av att Jungheinrich som hittills enda truckleverantör har miljöcertifierats av TÜV Nord för produkternas låga miljöpåverkan.

Jungheinrich AG är en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagerlösningar. Den årliga tillverkningen är över 85 000 truckar. Företaget har totalt 11 000 anställda och en omsättning på över 2 miljarder Euro. Jungheinrich Svenska AB är helägt av det tyska moderbolaget. Företaget har ca 130 medarbetare och en omsättning på över 300 miljoner kronor.
Besök gärna www.jungheinrich.se för mer information.

Jungheinrich Svenska AB, Lennart Dahlberg, VD
Tel (direkt): 040 - 690 46 15, e-post: lennart.dahlberg@jungheinrich.se