Pressinbjudan: Invigning av ARK56 2 juni 2019

Pressmeddelande   •   Apr 23, 2019 14:55 CEST

ARK56 - ett nätverk av leder för kajak, båt, cykling och vandring som tar dig genom biosfärområdet Blekinge Arkipelag.

Nu är det färdigt! ARK 56 har landat! Kajakbryggorna är på plats, vandringslederna är krattade, skärgårdsbåten är tankad, företagen är laddade! Detta firar vi med en stor fest!

Under tre år har Karlshamns -, Ronneby - Karlskronas kommun, Länsstyrelsen, Region Blekinge, Tillväxtverket och Sydost Leader arbetat med att färdigställa olika leder som sammanbinder de tre kustkommunerna inom Blekinge Arkipelag. Nu är vi äntligen klara och kommer att inviga ARK56 den 2 juni på Eriksberg i samband med deras Familjedag.

Medierna bjuds in till pressträff med landsbygdsutvecklarna i de tre kommunerna samt Per-Arne Olsson, VD Eriksberg, för att informera mer om vad som kommer att hända under invigningsdagen den 2 juni.

Datum: torsdag 25 april

Tid: 12.30

Plats: Vi träffas vid Eriksbergs vinkällare.

Välkommen!

Kontaktperson: Landsbygdsutvecklare Marianne Westerberg, marianne.westerberg@karlshamn.se, telefon: 073-357 63 09