Nu har KGK allting till USA-bilar. Också.

Nu har KGK allting till USA-bilar. Också.

KGK har tecknat avtal med Hansen Racing, Sveriges största och äldsta importör av reservdelar till USA-bilar, vans och båtmotorer. Samarbetet innebär att KGK nu har branschens bredaste sortiment med bildelar till amerikanska, europeiska och asiatiska bilar.

Avtalet mellan KGK och Hansen Racing omfattar cirka 65 000 reservdelar och tillbehör för amerikanska fordon. Bildelarna finns tillgängliga på KGK:s e-handelsplats Autokatalogen och kunderna hittar rätt del genom att söka på ett fordons registreringsnummer.

– Vi har alltid eftersträvat att kunna erbjuda ett komplett sortiment. Det finns över 170 000 amerikansktillverkade bilar i Sverige och det blir nu betydligt lättare för våra kunder att få tag på delar till dem, säger Lars Frank, vice divisionschef på KGK:s handelsdivision.

Hansen Racing är liksom KGK ett familjeföretag som funnits i branschen i flera generationer. Företagets mångåriga kunskaper och erfarenheter rörande amerikanska bilar har gjort deras utbud branschledande.

– I KGK får vi en stark samarbetspartner som delar samma värderingar runt långsiktighet som vi. Genom den här uppgörelsen kommer vårt sortiment att finnas tillgängligt för en ännu större marknad, säger Hansen Racings vd William Hansen.

– I och med överenskommelsen med Hansen Racing har vi ett unikt utbud. Ingen annan i Sverige täcker de amerikanska, europeiska och asiatiska bilarna som KGK gör, säger Lars Frank.

Utöver tillgången till amerikanska bildelar kommer även KGK:s marina kunder, genom Hansen Racings försorg, få ett större utbud av reservdelar till inom- och utombordsmotorer.