​KidsBrandStore flyttar till nya lokaler

Pressmeddelande   •   Maj 27, 2016 09:00 CEST

Ellinor Andersson utanför Kidsbrandstore´s nya lokaler på Saltängsvägen

Kidsbrandstore har växt ur sina gamla lokaler på Örjansgränd i Västerås och flyttar längre ner på Saltängsvägen till ett eget hus. Lokalen är en gammal korvfabrik på 3000 m2 och Aspholmen Fastigheter, som är nya hyresägare, har dragit igång en massiv renovering.

-Lokalen kommer att anpassas helt efter våra behov och önskemål. De har flyttat väggar, målat om allt och lagt in nya mattor, berättar Ellinor Andersson, projektansvarig på Kidsbrandstore.

Flytten kommer att äga rum mellan den 8e och 12e juni. Det är inte ett litet lager som ska flyttas.

-Vi kommer troligtvis att flytta allting själva. Vi har tagit in all tillgänglig personal för att kunna genomföra det på bästa sätt, fortsätter Ellinor.

Kidsbrandstore´s kunder kommer att drabbas minimalt av detta.

-Under fredagen kommer vi inte att kunna packa några ordrar men på måndagen så är vi igång som vanligt igen. Vi tar just nu fram en plan på hur vi ska informera alla våra kunder på bästa sätt, avslutar Ellinor.

Kidsbrandstore är en unik webbutik med försäljning av kvalitetskläder och accessoarer för barn och ungdomar i åldrarna 8-16 år.  Fokus ligger på hög kundservice och snabba leveranser och målsättningen är att under de närmaste åren öppna fysiska multibrandbutiker i flera stora städer i Norden. Den första butiken slår upp sina dörrar under hösten 2016 i Täby Galleria.