KidsBrandStore - Teenage Fashion Offline. Succé nummer tre!

KidsBrandStore - Teenage Fashion Online, har även gått offline. E-handelsbutiken med mode för ungdomar öppnade 1a augusti sin tredje fysiska butik. Facit: ännu en megasuccé.

Veckan inleddes med smygöppning på tisdagen den 1a augusti och efterföljdes av Grand Opening på lördagen. Företagets tredje butik rullade ut röda mattan i Nacka Forum och enligt en av KidsBrandStores grundare, Peter Markstedt så kan man inte annat än kalla det för "megasuccé"

-Vi är starka i Stockholmsområdet och det kändes helt rätt att öppna ytterligare en butik, nu i de södra delar av staden. Givetvis hade vi hoppats på ännu ett fint välkomnade men detta...wow!  Nu är vi riktigt taggade på vår fjärde butiksöppning som är den 1a september i Malmö, Emporia.

KidsBrandStore startade sin e-handel i september 2011 och på dagen 6 år senare så kommer företaget alltså att ha fyra fysiska butiker. Konceptet med omnikanallösning där kunden, förutom det som fysiskt finns i butiken, enkelt kan tillgå hela KidsBrandStores sortiment är ett koncept som enligt Peter ligger helt rätt i tiden.

-Våra kunder ska kunna komma till butiken och lämna en retur eller hämta upp något som de dagen innan beställt online. Det har fungerat otroligt bra och har varit väldigt uppskattat.

KidsBrandStore hade dubblat sin årsomsättning när man slog igen böckerna för 2016 och siktar på att göra så även vid kommande årsslut. Att företaget ska omsätta 130 mkr när man kliver av 2017 känns, med papperna på bordet, inte alls orealistiskt.

• Mode

• kidsbrandstore
  • teenage fashion offline
  • västerås
  • teenage fashion online
  • teenage fashion
  • märkeskläder för barn och ungdomar
  • mode på nätet för barn och ungdomar
  • mode
  • kvalitetskläder på nätet för barn och ungdomar
  • kvalitetskläder för barn och ungdomar
  • kläder
  • nacka forum
  • emporia
  • malmö
  • nacka
  • täby

KidsBrandStore är en unik webbutik med försäljning av kvalitetskläder och accessoarer för ungdomar. Fokus ligger på hög kundservice och snabba leveranser och målsättningen är att under de närmaste åren öppna ett flertal fysiska multibrandbutiker i flera stora städer i Norden. Den första butiken slog upp sina dörrar under hösten 2016 i Täby Galleria och under våren 2017 så öppnade den andra i Kungsmässan, Göteborg. 1a augusti samma år hade turen kommit till Nacka Forum och fortsätter i september till Emporia i Malmö.