KidsBrandStore öppnar sin fjärde fysiska butik!

Pressmeddelande   •   Aug 18, 2017 07:46 CEST

Pressbild från butiken i Täby Centrum

En av Nordens största e-handelsbutiker med mode för ungdomar, KidsBrandStore, öppnar ytterligare en fysisk butik den 1a september. Denna gång har man valt Malmö och närmare bestämt; köpcentret Emporia med sina 230 butiker och ca 9 miljoner besökare per år!

-Känns naturligt och helt rätt att öppna i Malmö! Sveriges största stad och Emporia är en otroligt fin galleria som vi tror väldigt mycket på! Här finns allt och lite till. Ett perfekt köpcenter med en härlig atmosfär, säger David Törn, butiksetableringsansvarig, om valet av Emporia, Malmö.

Här kommer man också att finna konceptet omnikanallösning, där kunden förutom utbudet i butiken även har tillgång till hela Kidsbrandstore´s sortiment. Butiken i Emporia blir nummer fyra i ordningen och visar verkligen att företaget menar allvar med sin satsning på fysiska butiker!

KidsBrandStore är en unik webbutik med försäljning av kvalitetskläder och accessoarer för barn och ungdomar i åldrarna 8-16 år. Fokus ligger på hög kundservice och snabba leveranser och målsättningen är att under de närmaste åren öppna ett flertal fysiska multibrandbutiker i flera stora städer i Norden. Den första butiken slog upp sina dörrar under hösten 2016 i Täby Galleria och under våren 2017 så öppnade den andra i Kungsmässan, Göteborg. 1a augusti kom butik nummer tre i Nacka Forum.