Kidsbrandstore stormar vidare; över 200 miljoner 2018!

Pressmeddelande   •   Aug 10, 2018 09:24 CEST

Minuterna innan Grand Opening av butiken i Mall of Scandinavia

Ehandels-succén KidsBrandstore stormar vidare och kommer att stänga böckerna 2018 med en omsättning på över 200 miljoner. Den nya storsatsningen är på grannländerna Norge och Finland!

Kidsbrandstore har sedan starten 2011 nästan dubblat sin omsättning varje år.

- Fortsatt stark tillväxt kommer framöver drivas av expansion till våra nordiska grannländer där vi ser stora möjligheter med vårt framgångsrika koncept. Flera satsningar kommer göras varav Finland och Norge är en stor del, säger Peter Markstedt, grundare och delägare.

Företaget har sålt kläder till Norge och Finland sedan starten men upplever själva att det finns mycket mer att göra och mycket man kan förbättra; framför allt när det gäller kundtjänstdelen men även med Influencer Marketing och övrig digital marknadsföring.

Utöver satsningar i Norge och Finland öppnar KidsBrandStore sin 6:e omnikanalbutik, denna gång i Väla köpcentrum nordost om Helsingborg. Väla köpcentrum är omsättningsmässigt det fjärde största köpcentrumet i Sverige. Grand Opening sker den 1 september.

Norge och nu även Finland, är inte de sista storsatsningarna och butiken i Helsingborg är inte den sista som öppnar. Framtiden får utvisa hur storyn KidsBrandStore fortsätter.

KidsBrandStore är en unik webbutik med försäljning av kvalitetskläder och accessoarer för barn och ungdomar i åldrarna 8-16 år. Fokus ligger på hög kundservice och snabba leveranser och målsättningen är att under de närmaste åren öppna ett flertal fysiska multibrandbutiker i flera stora städer i Norden. Dags datum har man tre butiker i Stockholmsområdet, en i Malmö och en i Kungsbacka, utanför Göteborg.

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.