Bestig Stenshuvud med Kiviks Musteri

Nu kan alla barnfamiljer på Österlen göra sportlovet till ett äventyr på hemmaplan.

Det är Kiviks Musteri som tagit initiativet till en annorlunda familjeaktivitet under sportlovet – en vandring från musteriet, genom nationalparken och hela vägen upp till toppen av Stenshuvud. Alla deltagare kan göra sin egen bergsbestigarflagga i Äpplets Hus innan man startar. Där får man även med sig en karta, en äppelkanelbulle och sugrörsdricka till vandringen. Man kan man också besöka nationalparkens utställning på Naturum, där man kan fråga och lära sig allt man vill veta om nationalparken Stenshuvud – till exempel hur man hittar i skogen om man inte har en karta. På vår karta finns vägen till Naturum utritad. Väl uppe på toppen av Stenshuvud kan hela familjen – alla som gjort en egen flagga – vara med i tävlingen ”Bestig Stenshuvud med Kiviks Musteri”. Då tar man en bild på sig själv och sin bergbestigarflagga, taggar #kiviksmusteri #bergsbestigning, laddar upp bilden på Instagram och tävlar om fina priser.

Den spännande vandringen går av stapeln den 21 februari och anmälan sker i Äpplets Hus samma dag mellan kl 10-12.30. Vandringen tar ca 1,5 timme. Naturum har öppet mellan kl 11-16.

Äventyrsvandringen sker på eget ansvar och vid risk för halka ställs aktiviteten in.
Uppdatering sker via vår hemsida www.kiviksmusteri.se och Kiviks Musteri Facebook.

Kiviks Musteri AB drivs av fjärde generationen Åkesson. Musteriet ligger kvar på sin ursprungliga plats, mitt bland äppelodlingarna på Österlen. Här tillverkar vi fortfarande alla våra produkter, allt från must, cider och fruktdrycker till sylt och marmelader. Här finns våra visningsträdgårdar, vår Musteributik, restaurang, café, plantskola och en nyanlagd naturpark med utsikt över Hanöbukten. Nationalparken Stenshuvud är närmaste granne och på cykelavstånd ligger natursköna Haväng och Brösarps backar. – Välkomna till vårt vackra Österlen.