Nyhetsbrev #16

Nyhetsbrev #16

Skatteåterbäring till påsk

Nyligen publicerade Skatteverket pressmeddelandet " Skattepengar redan till påsk" med information om att de som skaffar en digital brevlåda senast 1 mars och deklarerar innan 29 mars kan få skatteåterbäringen redan till påsk. Nyheten plockades upp av bl a TT, DN, DI, Metro, Expressen, Aftonbladet, Sydsvenskan, GP, SVT och EFN. EFN har gjort ett väldigt pedagogiskt nyhetsinslag där Johan Schauman, Verksamhetsutvecklare på Skatteverket, intervjuas. Johan förklarar vad en digital brevlåda är och vad du behöver göra för att få skatteåterbäringen till påsk.

Läs mer på kivra.com/deklarationen

Fortsatt hög tillväxttakt

Kivra fortsätter att växa i snabb takt vilket innebär att nyttan av tjänsten ökar för såväl användare som avsändare. Vi har passerat en miljon användare och i januari växte vi med över 80 000 användare. Den snabba tillväxten beror till stor del på att våra avsändare rekommenderar sina kunder att använda Kivra, där den ökade tillväxttakten i januari bl a är ett resultat av Skatteverkets kampanj om skattepengar till påsk.

Samtidigt fortsätter antalet företag och myndigheter som skickar post via Kivra att växa. Nordnet, Lindex och Folksam är ett urval av många avsändare som nyligen valt att ställa om till digital post med Kivra. Läs mer om att skicka post via Kivra här.

Breakit: Skatteverket ger återbäring redan i påsk - användarklipp för Kivra
Dagens Industri: Deras e-brevlåda har lockat en miljon svenskar

Skärmavbild 2017-02-01 kl. 09.05.03.jpg

Snart lanserar vi en företagsbrevlåda

Kivra är Sveriges främsta tjänst för säker digital post från företag och myndigheter. Idag finns Kivra för privatpersoner och inom kort lanserar vi även en företagsbrevlåda, vilket innebär att de som skickar post via Kivra även kommer ha möjligheten att skicka digital post till sina företagskunder. Läs mer om att skicka post via Kivra här.

Kivra + WOO & TV4

Under en period framöver gör vi reklam i TV4 och WOO (en allians för videoannonsering online på TV4 Play, DN, Di och Expressen). Reklamfilmer och sponsorplattor kommer att visas med målsättningen att fler ska få upp ögonen för Kivra. Vi ser fram emot en spännande resa tillsammans med WOO och TV4!

Skärmavbild 2017-02-01 kl. 15.21.05.jpg

Aron Anderson samlade in 6,5 miljoner kronor till Barncancerfonden

Kivra är stolt sponsor av Aron och hans expedition till Sydpolen. Målet med projektet “Pole of Hope” var att samla in 6,4 miljoner kronor till Barncancerfonden. Aron lyckades nå Sydpolen efter att under tre veckors tid skidat över 300km med bara armarna. Aron samlade in häpnadsväckande 6,5 miljoner till Barncancerfonden. En otroligt imponerande insats! Läs mer om projektet och insamlingen på poleofhope.com. Du kan även stötta Barncancerfonden genom att registrera dig på kivramotcancer.se