Nyhetsbrev #1: Säg hej till Kivras nyhetsbrev!

DoGood-logo-2014-transparent (4) (1).png

Nu ökar vi takten

Ett flertal ledande företag skickar idag sin post via Kivra och nu räknar vi med att takten ökar ytterligare då vi har integrerat majoriteten av printbyråerna/IT-tjänsteföretagen i Sverige. I vår nya film kan du se hur Kivra kan hjälpa ert företag att stärka relationen med era kunder.

Resurs Bank ny avsändare i Kivra

"Jag är övertygad om att Kivra har framtiden för sig och där ska Resurs Bank så klart vara med." Kenneth Nilsson VD på Resurs Bank. Läs mer.

Nyligen inledde vi ett samarbete med Resurs Bank, de har redan börjat skicka post via Kivra och nu ser vi fram emot att fler banker och andra företag ansluter sig till oss.

Vi har lanserat en betallösning

one-click-illustration-release-mnd.jpg
- Att betala fakturor i Kivras gränssnitt med ett klick är ett viktigt steg i vår strävan att alltid erbjuda våra användare den bästa digitala brevlådetjänsten på marknaden. Äntligen finns nu en tjänst där man inte bara kan ta emot och lätt betala digitala fakturor utan även hantera dem smidigt inom till exempel ett hushåll, säger Stefan Krook VD på Kivra. Läs mer.

Förbud mot fakturaavgift och krav på elektronisk fakturering

1 juni trädde en lag i kraft som innehåller åtgärder för effektivare energianvändning. För elbolagen innebär det bl.a ett förbud mot fakturaavgifter (som ska leda till en tydligare koppling mellan pris och förbrukning) samt att fakturering måste erbjudas i elektronisk form. Läs mer.