Folksam inleder strategiskt samarbete med Kivra

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2016 17:45 CEST

Kivra inleder ett strategiskt samarbete med Folksam för att digitalisera försäkringsjättens pappersutskick. De första försändelserna från Folksam väntas gå in i Kivra i början av 2017.

-Vi är oerhört glada och stolta över förtroendet att få bli en del av Folksams digitaliseringsresa och hjälpa dem att förbättra kundkommunikationen. Nu ser vi ser fram emot att planera gemensamma aktiviteter och bygga ett riktigt framgångsrikt samarbete, säger Stefan Krook, VD Kivra.

Kivra är en tjänst för säker digital post i Sverige. Över 700 000 personer i Sverige använder redan Kivra och tillväxten är över 1000 användare per dag. Samarbetet innebär att Folksam kommer erbjuda sina kunder att få posten digitalt istället för hem i brevlådan.

För mer information, kontakta gärna:
Stefan Krook, VD Kivra, stefan.krook@kivra.com, 070 111 12 13

Om Folksam
Folksam är ett kundägt företag som erbjuder försäkringar och pensionssparande. Nästan varannan svensk är försäkrad hos Folksam som är en av Sveriges största kapitalförvaltare. Folksams vision är att deras kunder ska känna sig trygga i en hållbar värld. Läs mer på www.folksam.se

Kivra är en tjänst för säker digital post från företag och myndigheter. Hundratusentals personer i Sverige använder Kivra och antalet företag och myndigheter som ställer om till digital post växer nu snabbt. Namnet  Kivra är ett anagram på arkiv (kastar du om bokstäverna i Kivra kan du bilda ordet arkiv), i takt med att fler avsändare ansluter sig kommer du automatiskt att kunna ta emot, hantera och arkivera mer och mer av din post i Kivra.

Kivra ägs av 41an Invest (Karl-Johan Persson och Stefan Krook), FAM (Wallenbergstiftelserna), styrelse och personal.

Kivra för privatpersoner:

Kivra för företag:

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.