IHM Business School lanseras på ny Drupal av Kodamera

Idag lanseras IHM Business School's nya responsiva webbplats utvecklad av Kodamera i samarbete med Sunny Side Up.

Sedan lanseringen av den tidigare webbplatsen 2010, som varit under kontinuerlig utveckling av Kodamera, är det nu dags för en ny kostym och samtidigt uppgradera plattformen till Drupal version 7.

Med syftet att hjälpa besökaren att hitta rätt väg för kompetensutveckling av medarbetare, chefer och ledare i näringslivet har informationsstrukturen gjorts om. En ny responsiv design gör informationssökningen helt plattformsoberoende och underlättar även webbplatsens andra övergripande syfte; att debattera och föra dialog.

Allt detta ska vara tätt sammanbundet med budskap i andra kanaler för att ta tillvara det innovativa klimatet och framåtandan på IHM Business School.

Med IHMs devis "IHM - på ett annat sätt" har funktioner och uttryck på webbplatsen utformats med hjälp av fakta från användarstudier i kombination med nytänkade och kreativitet. Genom hela projektet har ett tätt samarbete mellan Kodamera, IHM Business School och deras reklambyrå Sunny side up bäddat för en webbplats som har stöd i verksamheten med fokus på besökaren och koppling till marknadskommunikationen i såväl print som de digitala kanalerna.

Denna lansering är ett startskott för oss på Kodamera att tillsammans med IHM Business School genomföra en kontinuerlig vidareutveckling och förbättring av webbplatsen för att hela tiden ligga i framkant och hitta nya vägar i linje med deras verksamhet.

Fakta om IHM Business School

IHM Business School erbjuder affärsutbildningar för företag och individer som vill utvecklas och nå framgång. Vi erbjuder ett brett utbud av öppna och företagsanpassade utbildningar; på våra affärsskolor i Stockholm, Göteborg och Malmö, och ute hos våra kunder.

IHM Business School är en privat, fristående affärsskola helägd av den ideella stiftelsen IHM. Verksamheten bedrivs helt utifrån marknadens krav och önskemål och är ett privat alternativ för affärs- och ledarskapsutveckling.

www.ihm.se

• hemsida
  • mobilanpassad
  • ihm business school
  • responsive design
  • kodamera

Vi är en webbyrå i Göteborg som tar helhetsansvar för våra kunders digitala närvaro. Sedan 2003 har vi levererat webbplatser och andra digitala lösningar åt både små och stora kunder. Idag är vi 15 webbentusiaster som med ledstjärnorna effektstyrning, öppen källkod i form av Drupal och Wordpress samt ett agilt arbetssätt tar oss an analys, strategi, design, utveckling och förvaltning av webben med sann glädje och stort engagemang.

Mer om Kodamera på Kodamera.seFacebookTwitter och LinkedIn.