”Life” - 2013 års nyhet på Kolmården!

”Life” - 2013 års nyhet på Kolmården!

Grunden i showen är storyn och det viktiga budskap som Kolmården vill förmedla till alla, gammal som ung. Tanken är att på ett engagerande sätt berätta en historia där fakta om delfiner vävs samman med ett budskap som garanterat alla är berörda av, nämligen miljö, säger Mats Olsson, VD på Kolmårdens Djurpark.

Lång tid av förberedelser
Den stora utmaningen är att till sommarsäsongen 2013 få ihop kombinationen av teknik, musik, story, tränare och delfiner till en show i världsklass. Arbetet och produktionen kring den nya
delfinshowen har därför pågått under en lång tid. Redan i början av 2012 inleddes samarbetet med Norrköpings Symfoni­orkester som då spelade in 15 klassiska verk från filmernas värld, t ex musik ifrån ET, Superman, Lejon­kungen och Titanic. Showens avslutningslåt har Martin Stenmarck, speciellt för Kolmården, sjungit in. I oktober 2012 påbörjades ombyggnationen i själva Delfinarium.

Den viktigaste delen i showen är självklart närheten och interaktionen mellan tränare och delfiner.

Vi har längtat länge efter det här och är extremt laddade och vi ser mycket fram emot alla utmaningar som denna hektiska vinter och vår kommer att bjuda på. Det är ju lite speciellt att repetera med djur också. I en vanlig teaterupp­sättning kan ensemblen repetera dygnet runt, tills alla bitar är på plats, medan vi med delfinerna gör det helt i deras takt och på deras villkor, säger Pernilla
Mosesson, operativ chef Delfinarium på Kolmårdens Djurpark.

Premiär 27 april 2013
Träningen med delfinerna är i full gång med nya beteenden. Storyboarden är i stora drag på plats, men under processens gång kommer alla små detaljer att sättas, vilket kommer att sammanväva allt i ett unikt samspel. Premiär för ”Life” är den 27 april.

Pernilla Mosesson, operativ chef Delfinarium på Kolmårdens Djurpark, 010-708 75 75, pernilla.mosesson@kolmarden.com
Mattias Zingmark, marknadschef på Kolmårdens Djurpark, 010-708 75 39, mattias.zingmark@kolmarden.com

För bilder, besök http://kolmarden.qbank.se/v2.6/mb.php?h=62607d30bfe392253b0c58c04de9f3c3
Ange pinkod: Life

Destination Kolmården består av Kolmårdens Djurpark och Vildmarkshotellet. Kolmårdens Djurpark öppnades 1965 och är idag Nordens största djurpark.  Vildmarkshotellet är ett 4-stjärnigt möteshotell vid Bråvikens strand som riktar sig till både privatpersoner och företag. Hotellet har 213 rum, flera restauranger, nyrenoverad bad-, spa- & relaxavdelning, konferensavdelning, nattklubb samt en stor barnavdelning med lekrum. Destination Kolmården är en del av Parks & Resorts Scandinavia, som är en av Nordens ledande aktörer inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Aquaria, Furuvik och Skara Sommarland.