Gratis techsupport till alla!

Komplett tar service till en ny nivå när de lanserar gratis teknisk support till alla – oavsett om man handlat på Komplett eller inte.

- Vi har tuffa ambitioner och en tydlig vision, målet är att ta service till en ny nivå och ha Sveriges nöjdaste kunder, säger Erik Johannesson, Customer Experience Manager på Komplett. Idag blir hemmen mer och mer uppkopplade och konsumenter förväntar sig att hemelektronik ”bara ska fungera”. Vi brinner för att få hjälpa till att förenkla vardagen för kunderna. Många tror det finns en hållhake när vi säger ”gratis”, men det är så enkelt att vi tror på långsiktiga relationer och ser detta som en investering i det.

I början av 2015 startade Komplett ett samarbete med Tech Troopers, som erbjuder crowdsourcad techsupport genom killar och tjejer som brinner för IT och hemelektronik. Ofta är det studenter som extrajobbar. Komplett har testat konceptet under en längre period och fått uteslutande positiv respons från kunder.

- Tech Troopers har mycket duktiga medarbetare som håller väldigt hög servicenivå, fortsätter Johannesson. När kunder kontaktar Komplett så bokas ett telefonmöte där Tech Troopers kontaktar kunden och löser ärendet. Ärendet börjar på telefon men kan gå över till ett hembesök för att lösa svårare ärenden eller hjälpa till att installera hemelektronik. Hembesök är idag tillgängligt i Stockholm, Göteborg, Helsingborg och Lund men den geografiska täckningen expanderar löpande.

För mer information kontakta:
Erik Johannesson, Customer Experience Manager, Mobil +46 (0)766 33 16 05