Komplett lanserar vitvaror!

I dag lanserar Komplett vitvaror i Sverige med ett brett sortiment av kända varumärken i kategorin. Vid köp av spis, kylskåp och tvättmaskin levereras varorna hem gratis till kunden.

- Vi har stor erfarenhet av försäljning av vitvaror i Norge, säger Lene Iren Oen, kommersiell direktör på Komplett. Vi har gjort mycket research i vad som är viktigt för kunderna vid köp av dessa produkter. Det ska vara enkelt att välja rätt produkt och leveransen spelar en stor roll vid köp.

Undersökningar utförda av Komplett visar att köp av vitvaror sker när de gått sönder, när man etablerar sig eller flyttar. Att många produkter både är stora och tunga har Komplett tagit hänsyn till och erbjuder gratis hemleverans.

- Många konsumenter tycker det är svårt att orientera sig i det stora urvalet som finns och inte minst förstå alla tekniska begrepp som kommuniceras. Vi är måna om att hjälpa kunden välja rätt produkt och har utvecklat en egen ”vitvaruväljare” där kunden enkelt får en rekommendation utefter behoven han eller hon har. Enkelt sagt, ”visa oss din tvättkorg och vi berättar vilken tvättmaskin du behöver”. Köpprocessen ska vara bekymmersfri, avslutar Lene Iren Oen.

• Hemelektronik

Komplett Group är nordens största e-handelsaktör med totalt 16 nätbutiker. 2015 hade Komplett Group en omsättning på 7,3 miljarder norska kronor. Huvudkontoret ligger i Sandefjord och koncernen har 800 anställda. Lär mer på Komplettgroup.com