6 månader med Linda

Linda, en av våra medarbetare, gillar motorcyklar och jobbet som montör. Hon jobbar som montör ute hos vår kund Sanmina i Örnsköldsvik. Hos oss har hon varit anställd sedan november 2015.

Förklara vad det är du gör på jobbet?
– Jag bygger ihop produkter som levereras till sjukvården. Eftersom det kan handla om att rädda en människas liv är det viktigt att vara både noggrann och försiktig.

Är det svårt?
– Nej, vi har bra beskrivningar och instruktioner som både är lätta att följa och att förstå.

Hur är det att jobba som konsult?
– Det är bra och jag har god kontakt med Konsultia. Min konsultchef Hans Nilsson brukar vara här en gång i veckan och då kan jag fråga honom om det är något speciellt jag undrar över.

Vad gör du helst när du är ledig?
– Då är jag gärna hemma i garaget och skruvar i min Harley Davidson Sportster Custom från 2002. Med sitt speciella sound är Harleyn lite mer och lite högre. Att köra är en enorm frihet och man blir glad i hela kroppen! Dessutom kommer man närmare naturen på ett helt annat sätt än när man åker bil. Det är skönt att bara sätta sig, att inte behöva krama tanken och bara njuta av åkningen. Drömmen är att åka till Norge eller att köra i USA.

Vad säger kollegorna om din stora passion för motorcyklar?
– De börjar bli vana (skratt!). Jag pratar om motorcyklar mest hela tiden, det är det enda som existerar i mitt huvud just nu. Många av kollegorna åker också motorcykel så då kan man ju fråga dem om saker. Eftersom vi löder kretskort och kablar här brukar jag ställa frågor om elektronik. Jag får många bra tips och idéer.

• våra medarbetare

Jimmy Rönnblom