​Konsumentföreningen Stockholm ny officiell partner till Stockholm Live

​Konsumentföreningen Stockholm ny officiell partner till Stockholm Live

Konsumentföreningen Stockholm och Stockholm Live har tecknat ett samarbetsavtal som innebär att Sveriges största konsumentförening med 775 000 medlemmar blir officiell partner till Stockholm Live. Målbilden är att skapa attraktiva erbjudanden för konsumentföreningens medlemmar från Nordens största evenemangsområde.

- Vår målsättning är att alla medlemmar ska ha glädje av våra erbjudanden. Därför känns det extra bra att starta ett samarbeta med en aktör som har ett riktig brett utbud. Här finns det god chans att alla våra medlemmar ska hitta något av intresse, säger Lars Ericson, vd Konsumentföreningen Stockholm.

Stockholm Live är med sina fem arenor Ericsson Globe, Hovet, Annexet och Tele2 Arena samt även turistattraktionen SkyView det största evenemangsområdet i Sverige med över 2 miljoner besökare och närmare 300 evenemang varje år. I och med samarbetsavtalet kommer konsumentföreningen kunna erbjuda sina medlemmar många bra förmåner kopplade till Stockholm Lives olika evenemang.

- Det känns väldigt roligt att välkomna Konsumentföreningen Stockholm som partner till oss och att vi tillsammans nu kan påbörja arbetet med att skapa fantastiska erbjudanden mot deras medlemmar, säger Stefan Gustavson, försäljningschef Stockholm Live.

Vi är en av huvudägarna i Coop och vår viktigaste uppgift är därför att göra Coop så bra som möjligt för våra 775.000 medlemmar. Nyckeln till våra medlemserbjudanden är Coop MedMera-kortet. Dessutom verkar vi för att våra medlemmar i sin konsumtion ska kunna bidra till en hållbar utveckling. Vår övertygelse är att vi tillsammans kan bidra till ett mer hållbart samhälle.

Följ oss på Twitter

Helen Persson