Konsumentföreningen Stockholm startar podd i samarbete med Louise Hallin

Pressmeddelande   •   Mar 28, 2018 08:15 CEST

Konsumentföreningen Stockholm (KfS) lanserar idag en ny podd i samarbete med Louise Hallin, leg, psykoterapeut med inriktning föräldrar och barnproblematik och leg, barnmorska känd från podden Kära Barn och SR Knattetimmen.

Podden, som heter Minna & Louise, kommer sändas en gång i veckan. Louise kommer tillsammans med Minna Hellman, ansvarig hälsa på KfS, ta upp frågor från lyssnarna om ämnen som rör barn och ungdomar 0-18 år samt deras föräldrar och övriga familj. Bakgrunden till podden är att KfS har anordnat flera uppskattade och fullsatta seminarier tillsammans med Louise Hallin.

- Det känns jätteroligt att få möjlighet att starta upp en podd tillsammans med Louise som är otroligt kunnig inom barnrådgivning och som dessutom har stor erfarenhet av radio och poddvärlden. Genom podden möjliggör vi för alla medlemmar att kunna ställa sina egna frågor och ta del av Louises kloka råd, säger Minna Hellman.

I podden kommer det också vävas in frågor som KfS arbetar med, som exempelvis fysisk aktivitet, kost med t.ex. socker, marknadsföring till barn etc. Gästexperter kan bjudas in och delta i olika temaavsnitt.

- Jag får ofta frågor om problem med barn. Mitt arbete går ut på att hjälpa föräldrar att ändra sina beteenden, och då har de hux flux alldeles välfungerande barn. Podden kommer handla om barns behov och föräldrars möjligheter, säger Louise Hallin.

Podden hittar du på kfstockholm.se/podd

Mejla dina frågor till podden minnalouise@kfstockholm.se

KfS på Facebook

Vår kampanj Släng inte maten på Facebook