Christel Armstrong Darvik och Daniel Dellham tar plats i styrelsen för Konungens Stiftelse Ungt Ledarskap

Christel Armstrong Darvik, senior rådgivare Stena Fastigheter och Daniel Dellham, hållbarhetsentreprenör och grundare av Deedster tar plats i Stiftelsen Ungt Ledarskaps styrelse. Stiftelsen verkar för ett samhälle där unga ledare tidigt får ta plats och utrymme i ledande roller och delar varje år ut stipendiet Kompassrosen till unga ledare som visat särskilt prov på mod, omtanke och handlingskraft.

De senaste två åren har stiftelsen drivit ett flertal förändringar i verksamheten. Förutom att sänka åldern till 25 år för stipendiet för att ännu tydligare sätta fokus på unga och ledarskap har också Seminariet Ungt Ledarskap arrangerats utanför Stockholm, de senaste två åren i Luleå och Malmö. Detta för att föra det viktiga samtalet om värdebaserat ledarskap med fler.

– Vi är oerhört glada att få in Christel Armstrong Darvik och Daniel Dellham i styrelsen. Deras kompetenser och erfarenheter ger oss en bredd av erfarenhet i kombination med stora nätverk. Det blir en tillgång för oss i arbetet med att ta det värdebaserade ledarskapet till nästa nivå, säger Lars Strannegård, ordförande Stiftelsen Ungt Ledarskap.

Christel Armstrong Darvik är senior rådgivare på Stena Fastigheter och har varit verksam i Stenasfären sedan 2006. Christel blir en viktig part från näringslivet med ett omfattande och strategiskt viktigt nätverk i Göteborgsregionen.

– Jag har följt Stiftelsen Ungt Ledarskaps verksamhet i över tio år i min roll som VD på Stena Fastigheter. Jag har sett var det unga värdebaserade ledarskapet betyder för unga ledare och jag ser fram emot att jobba närmre stiftelsens verksamhet, säger Christel Armstrong Darvik.

Daniel Dellham har 15 års erfarenhet som konsult inom bl.a. strategi och hållbarhet från bl.a. KPMG och Askus Consulting och är idag entreprenör inom hållbarhet och delägare i Deedster som gör det enkelt och inspirerande för alla att både se sin roll i och också agera för ett mer hållbart samhälle.

Ett värdebaserat och hållbart ledarskap är centralt för att möta samhällets utmaningar. Unga ledare är inte bara framtidens ledare utan de driver utvecklingen redan idag. Jag ser fram emot att vara med och stötta den unga generationens ledare som är en av de mest värderingsstyrda generationerna vi har sett, säger Daniel Dellham.

Kvarstående ledamöter i styrelsen är: Lars Strannegård, ordförande, rektor Handelshögskolan i Stockholm, Scouternas generalsekreterare, Petra Lindskog, Hovets representant i styrelsen, överintendent Jan Lindman, Sofia Hartz, Kalmar läns landsting, Stefan Bergh, Riksidrottsförbundet och Eva Fernvall, Apoteket.