Korpen Stockholm bjuder in 500 lag till upptaktsträff med sportkommentatorn och programledare Niklas Holmgren

På tisdag den 14 april ställer Korpen Stockholm till med en rejäl fotbollsfest för att kicka igång fotbollssäsongen 2015. Sportkommentatorn Niklas Holmgren kommer leda uppsnacket från scen. Upptaktsträffen är en del av Korpens riksomfattande fotbollskampanj som ska motivera framförallt fler ungdomar till ett aktivt liv med glädjen till idrotten som största fokus. Hos Korpen Stockholm spelar varje år drygt 700 lag 6 000 fotbollsmatcher.

Sportkommentatorn tillika korpmedlemmen Niklas Holmgren är en av profilerna som kommer snacka upp den kommande fotbollssäsongen i Stockholm.

Holmgren ser fram emot sitt deltagande under kvällen och gläds åt det stora intresse som visas av medlemmarna att delta en kväll som denna. Han tror att Korpen kan gå mot ett uppsving i en tid då många andra idrottsföreningar har svårt att behålla bredden upp i åldrarna.

– Många lockas nog av enkelheten och gemenskapen inom Korpen. Korpen är ren och skär glädje oavsett sport, menar Holmgren som har erfarenhet av att spela både fotboll och bordtennis i Korpens regi.

I Korpen ska idrotten vara en arena där alla känner sig välkomna – spelare som domare. Henrik Teljfors fotbollsansvarig på Korpen Stockholm ser detta som en självklarhet i det fortsatta utvecklingsarbetet.

– Kvällen är en första del i en större satsning där vi kommer göra fler insatser kring att engagera unga till ett liv i rörelse. Framförallt vill vi få fler tjejer att engagera sig. I år spelas därför alla damserier på konstgräs och vi gör även en satsning på att rekrytera fler kvinnliga domare. I dagsläget har vi två kvinnliga domare men redan nu i år kommer det vara fem fler, menar Teljfors.

Teljfors känslor och förväntningar inför upptaktsträffen på tisdag är bara positiva.

– Det är otroligt roligt att äntligen kicka igång fotbollssäsongen på det här sättet. En känsla som jag delar med många – då redan 500 korpspelare anmält sig till upptakten. Det är ett utmärkt tillfälle att få mötas utanför plan under lite mer sociala former, säger Teljfors.

Dörrarna slås upp klockan 19:00 på Colosseum, under tele2 Arena.Läsa mer på Korpens Stockholms hemsida.

Henrik Teljfors
Korpen Stockholm, henrik.teljfors@korpenstockholm.se , 073-642 48 60