Nyhet! Korshags lanserar lyxiga laxsallader

Vill du äta mer fisk, men har svårt att hitta roliga alternativ? Som en lösning på det lanserar Korshags tre krämigt goda laxsallader som komplement till sitt befintliga sortiment av rökt och gravad lax.

- I över 36 år har Korshags rökt och gravat lax. Vi har alltid haft mycket höga krav på kvaliteten på vår lax. Detta gäller även för vårt nya laxsalladssortiment. Laxsalladerna innehåller en hög andel lax av fin kvalitet. Precis som resten av vårt sås- och salladssortiment så baseras salladerna på riktiga råvaror och med så få tillsatser som möjligt, säger Pernilla Korshag, Marknadschef på Korshags Food AB.

Korshags lyxiga laxsallader är en välkommen nyhet för alla som vill äta lax på ett nytt sätt och för att sätta en extra twist på tillvaron. Salladerna passar utmärkt som spread på ett delikatess-knäckebröd, till tapas, bakad potatis, baguette, en fräsch sallad, paj & mycket, mycket mer.

Korshags laxsalladssortiment består av tre sorter; Laxsallad på kallrökt lax, Laxsallad på varmrökt lax och Laxsallad på gravad lax. Alla tre sorter säljs i två förpackningsstorlekar, dels 200 g burkar tillgängliga för dagligvaruhandeln, dels 2,5 kilos hinkar som främst är tänkta för restaurang- och storkökskunder.

Laxsalladerna lanseras under mars månad och kommer då att finnas tillgängliga såväl i välsorterade livsmedelsbutiker som via e-handel (mathem.se). Hittar du inte hittar våra produkter i din favoritbutik så fråga gärna butikspersonal. De brukar vara lyhörda för sina kunders önskemål!

Korshags sortiment av laxsallader:

Laxsallad på kallrökt lax, 200 g resp. 2,5 kilos hink
Korshags laxsallad på kallrökt lax är en underbart krämig sallad gjord på Korshags kallrökta lax, smaksatt med senap. Laxen kallröker vi på traditionellt vis med färskflisad alved som toppas med enbär för den goda smakens skull. Veden är noggrant utvald från ett hållbart skogsbruk i Sibbarp strax utanför Falkenberg. Laxsalladen är smaksatt med vår hemgjorda senap ”Halmstad Senap Söt & Stark”, en slät, söt och stark senap tillverkad enligt originalrecept från 1928. Salladen innehåller 52% kallrökt lax och tillverkas på en äkta majonnäs med 78% fetthalt.

Laxsallad på varmrökt lax, 200 g resp. 2,5 kilos hink
Korshags laxsallad på varmrökt lax är en krämig sallad gjord på Korshags varmrökta lax. Laxen varmröker vi på traditionellt vis med färskflisad alved som toppas med enbär för den goda smakens skull. Veden är noggrant utvald från ett hållbart skogsbruk i Sibbarp strax utanför Falkenberg. Laxsalladen har en balanserad smak av alrök med ett fräscht inslag av purjolök. Salladen innehåller 49% varmrökt lax och tillverkas på en äkta majonnäs med 78% fetthalt.

Laxsallad på gravad lax, 200 g resp. 2,5 kilos hink
Korshags laxsallad på gravad lax är en härligt krämig sallad med en rund karaktär. Tydlig smak av citron och dill. Salladen tillreds omsorgsfullt på Korshags gravade lax som gravas enligt farfar Ragnars recept från 40-talet. Laxsalladen är smaksatt med citron, dill och rödlök. Salladen innehåller 33% gravad lax och tillverkas på en äkta majonnäs med 78% fetthalt.

Korshags sås- och salladssortiment består dessutom av: Hovmästarsås, Romsås, Örtagårdssås, Aioli, Örtaioli, Räksallad, Skagenröra och Västkustsallad.

Jonas Selander, Försäljningsansvarig DVH, 076 898 7030, jonas.s@korshags.se
Adam Jonsson, Försäljningsansvarig Foodservice, 072 704 63 87, adam@korshags.se

Laxsallad på kallrökt lax: http://www.korshags.se/produkter/saaser-sallader/laxsallad-paa-kallroekt-lax
Laxsallad på varmrökt lax: http://www.korshags.se/produkter/saaser-sallader/laxsallad-paa-varmroekt-lax