​Nu inför vi avbrottsavisering via sms!

​Nu inför vi avbrottsavisering via sms!

För att våra kunder så smidigt som möjligt ska få information om eventuella strömavbrott inför vi nu avbrottsavisering via sms. Tjänsten fungerar som ett komplement till vår befintliga avbrottsinformation på webbplatsen och ger information om oplanerade strömavbrott direkt i mobilen.

Om du har ett mobilnummer registrerat på en adress i våra nätområden får du automatiskt sms-avisering vid avbrott som berör din adress. Vill du inte ha sms-avisering avregistrerar du enkelt ditt mobilnummer på Mina sidor eller på vår avregistreringssida som du även hittar länk till i sms:en. På Mina sidor kan du också registrera ett annat mobilnummer.

Under vecka 11 kommer vi att börja göra testutskick till alla mobilnummer som finns registrerade på adresser i våra nätområden. Du som är elnätskund hos oss men inte får ett sms från oss de närmaste veckorna kan gå in på Mina sidor och registrera ditt mobilnummer.

Mer information om sms-tjänsten hittar du här