Hela dagens mat med KRAV

I dag öppnar Nordens största matmässa, Mitt Kök, på Stockholmsmässan i Älvsjö.Tillsammans med elva företag bjuder KRAV på provsmakning av frukost, lunch och middag.

– Vår monter är en riktig smakupplevelse för alla hungriga mässbesökare, säger Katarina Wolf, Marknadschef på KRAV.

KRAVs deltagande på Mitt Kök är ytterligare en del i satsningen att koppla KRAV-märket till smak och matglädje.

– Vår senaste SIFO-undersökning visar att KRAV-matens goda smak är en av konsumenternas allra största drivkraft för att köpa KRAV och den vill vi förstärka, säger Katarina Wolf.

Sammanlagt samsas minst elva unika smaksensationer på KRAVs meny för ”Hela dagens mat” som finns i monter B15:31. Det är företagen B&P Handelskompagni, Bär Hem, Giertz, Green Bakery, Hjordnära, Lindvalls Kaffe, Scanfjord, Svenska Lantchips, Torfolk, Urtekram och Yuko Ono, som delar med sig av sina godaste produkter till frukost, lunch och middag.

Mikael Nordendahl från det prisbelönta företaget Bär Hem bjuder på sina bästa bär:
– Vi vill satsa på allra bästa kvalité, därför känns KRAV-märkta bär som det självklara valet, säger Mikael Nordendahl, Bär Hem AB.

I montern finns också KRAV-ambassadörer som utbildats av KRAV för att vara med vid mässor, festivaler och butiksdemonstrationer.

Frukost
Yoghurt från Hjordnära mejeri
Müsli från Urtekram
Bär från Bär Hem
Kaffe från Lindvalls Kaffe

Lunch
Bröd från Green Bakery
Marmelad från Torfolk
Ostar från B&P Handelskompagni

Middag
Vin från Giertz
Musslor från Scanfjord
Te från Yuko Ono
Chips från Svenska Lantchips

Mikael Nordendahl, Bär Hem AB 070-6744101
Katarina Wolf, Marknadschef KRAV, 018 17 45 12
Kristin Cooper, Pressansvarig KRAV 070 665 95 30

• Tillsammans med konsumenter, producenter och handeln har KRAV under 25 års tid drivit fram en ekologisk marknad i Sverige.
• I dag finns det cirka 4 000 KRAV-lantbrukare, 6 000 KRAV-certifierade produkter och drygt 500 livsmedelsföretag.
• All KRAV-produktion kontrolleras.