KRAV söker ambassadörer till mässor och festivaler

KRAV söker ambassadörer som kan representera KRAV på mässor, butiksdemonstrationer och festivaler. KRAV-ambassadörer utbildas bland annat om ekologisk livsmedelsproduktion.

Idag inleder KRAV ett samarbete med musikfestivalen Way Out West – ett exempel på tillställningar som KRAV söker ambassadörer till.

– KRAV-ambassadörer representerar KRAV på evenemang där vi träffar konsumenter. Syftet är att sprida kunskap om KRAVs mervärden. Vi behöver engagerade och energiska ambassadörer, säger Lars Hällbom, Regelchef KRAV.

KRAV-ambassadörer utbildas om KRAV och ekologisk produktion. Uppdragen för KRAV-ambassadörer är inte avlönade, men resor och inträden är betalda.

– KRAV vill lyssna på engagerade konsumenter. Vi vill skapa en öppen och nära dialog för att öka engagemanget i och för KRAV, säger Lars Hällbom.

Läs mer och ansök:
KRAV-ambassadör: http://www.krav.se/krav-supporter/KRAV-ambassador

Lars Hällbom, Regelchef KRAV 018 17 45 18 lars.hallbom@krav.se

Kristin Cooper, Pressansvarig KRAV 018 17 45 06 kristin.cooper@krav.se

• KRAV är naturlig mat som odlats utan kemiska bekämpningsmedel och innehåller bara naturliga tillsatser. KRAV står även för god djuromsorg, socialt ansvar och ett hållbart klimat.
  • KRAV-märket sitter bara på mat som kontrollerats.
  • I år har KRAV funnits i 25 år. Tillsammans med konsumenter, producenter och handeln har KRAV drivit fram en ekologisk marknad i Sverige. I dag finns det cirka 3 600 KRAV-lantbrukare och 5 500 KRAV-märkta produkter.