Var med i Sveriges största Morotsmobb

Var med i Sveriges största Morotsmobb

Nu börjar upptakten till vad KRAV hoppas kommer att bli Sveriges största Morotsmobb. Morotsmobben äger rum på fem svenska orter vid samma tidpunkt - lördag 29 september klockan 14.00.

Tillsammans med KRAV-ambassadörer och KRAV-producenter anordnar KRAV en Morotsmobb i fem KRAV-certifierade butiker i Göteborg, Lund, Stockholm, Uppsala och Östersund. Vid samma klockslag kommer glada och medvetna konsumenter att visa sin uppskattning för det arbete som butikerna gör med att lyfta KRAV-märkta produkter.

– Vi vet att konsumenter vill visa sin uppskattning för god kvalitetsmat och det engagemanget vill vi gärna ta tillvara, säger Cissi Hinderson, KRAV-ambassadör i Östersund.

Symbol för just denna Morotsmobb är en KRAV-märkt morot.

– Vi är i full gång med årets morotsskörd så det passar perfekt att uppmärksamma KRAV-moroten just nu. Det känns som en liten uppskattning för oss som försöker odla så naturligt som möjligt, säger Dan Widegren, KRAV-morotsodlare på Gotland.

För de som inte har en Morotsmobb på gång i sin stad finns möjligheter att visa engagemang genom att tagga sin profilbild på Facebook med en KRAV-märkt morot.

KRAVs Facebooksida finns också mer information om Morotsmobben och varför KRAV-märkt mat är suveränt bra.

Cissi Hinderson, KRAV-ambassadör i Östersund, 073 045 12 26
Dan Widegren, KRAV-morotsodlare på Gotland, 0498 540 80