Johan Wester samarbetar med Krinova i Kristianstad

Komikern och entreprenören Johan Wester blir en av krafterna när drygt 100 företag med närmare1500 medarbetare i östra Skåne ska stärka sin utvecklings- och innovationsförmåga.

Johan arbetar tillsammans med Krinova i TÖS projektet med att ta fram en seminarieserie på temat innovation.

- Jag ser fram emot att jobba tillsammans med Krinova och företagen i östra Skåne. Krinova är en spännande organisation som delar min syn om att utveckling och innovation bygger på samverkan, säger Johan Wester.

Johan har gjort sig känd inte bara som komiker utan också för sitt samhällsengagemang, att nyfiket utmana invanda föreställningar och sitt sätt att lyfta de viktiga frågorna.

- Johan blir en positiv och inspirerande kraft i innovations- och utvecklingsstödet till företagen. Johan har en unik position i Skåne som gränsgångare mellan akademi, näringsliv och offentlig sektor. Vi har tidigare haft samarbeten ihop och har hittat varandra genom att vi gemensamt brinner för utvecklingsfrågor, säger Charlotte Lorentz Hjorth, vd för Krinova Incubator & Science Park.

För mer information:

- Johan Wester, 070-659 11 98, johan@anagram.se

- Charlotte Lorentz Hjorth, vd Krinova Incubator & Science Park, 0708-29 14 34, charlotte@krinova.se

Krinova Incubator & Science Park erbjuder en kreativ tillväxtmiljö med stöd i utvecklings- och innovationsarbete, möteslokaler och flexibla kontorslokaler. I Krinovas uppdrag ingår att rigga projekt mellan akademi, offentlig verksamhet och näringsliv som kan leda till nya affärsidéer och innovationer. Inom profilområdet mat – miljö – hälsa drivs samarbeten och projekt såväl på lokal, regional som internationell nivå. Krinova ägs av Kristianstads Kommun och Högskolan Kristianstad.