Krinova Challenge Race – innovationstävling med fokus på rent vatten

Rent vatten är ingen självklarhet. Nu startar tävlingen Krinova Challenge Race, där Krinova Incubator & Science Park bjuder in såväl ungdomar som vuxna att skicka in de problem och utmaningar som man ser äventyrar tillgången till rent vatten. När dessa problem sen matchas med entreprenörer i höst så är förhoppningen att några problem kan få en lösning samtidigt som de blir grunden till nya affärsidéer.

Tävlingen syftar till att väcka uppmärksamhet för något av det värdefullaste vi har nämligen rent vatten och är en del i Krinovas 15-års jubileum. Deltar gör man genom att göra en kortfilm på max två minuter som uppmärksammar en utmaning/problem kopplat till rent vatten och laddar upp den på YouTube. De tre filmer som fått flest visningar före 11 maj vinner varsin iPad Air. (Mer information om tävlingen Krinova Challenge Race finns på: http://www.krinova.se/kommunikation//).

Kortfilmstävlingen är bara början. I höst är tanken att Krinova tillsammans med Baltic Sea Action Group, ska matcha entreprenörer med de behov som kortfilmerna uttryckt för att skapa nya affärsidéer.

- Det är ett sätt att använda entreprenörskap och innovation för att skapa en bättre värld, säger Markus Yngvesson, projektledare för tävlingen och Business Designer på Krinovas inkubator.

För mer information kontakta:

Markus Yngvesson, projektledare innovationstävlingen, markus@krinova.se eller 0738-53 24 01