Kronfönster öppnar ny fönsterfabrik med tillverkning av pvc fönster i Sverige.

Pressmeddelande  •  2012-07-26 17:05 CEST

Kronfönster är Sveriges största tillverkare av underhållsfria Pvc fönster. De senaste 7 åren har man haft en genomsnittlig tillväxt på 50% per år. Företaget är Sveriges snabbast växande fönstertillverkare. Under 2012 har Kronfönster fortsatt ta marknadsandelar och man har nu gått i taket för sin produktionskapacitet. Därför har Kronfönster nu tagit beslut om att öppna ytterligare en produktionsanläggnng för pvc fönster. Den kommer att ligga i Småland.

Fabriken kommer att vara inriktad på tillverkning av kulturfönster och vridfönster i pvc. Alla pvc fönster från Kronfönsters fabrik kommer vara anpassade för Svenska karmmått, montering med karmskruv och kommer förövrigt att hålla samma höga kvalitet som Kronfönsters övriga sortiment med extra tillägssisolering i glaskanter.

Svensktillverkade pvc fönster, för den Svenska marknaden är vad vi kommer göra där, säger Carl-Gustaf Svensson på Kronfönster AB.

Importen av pvc fönster från lågprisländer fortsätter att öka, men vi tror på "Made in Sweden" . VI vet att om priset är rätt så väljer kunden i första hand Svenska fönster, därför öppnar vi denna nya fabrik. Säger Svensson.

Kronfönster är Sverige största tillverkare av Pvc fönster. Kronfönster är fullsortimentstillverkare och tillverkar även fönster, dörrar och skjutpartier i trä och i aluminium. Kronfönster är ett helägt Svenskt familjeföretag med egen tillverkning av fönster, dörrar och isolerade uterum. Alla produkter har fullisolerade superenergiglas och är vinterisolerade. Vi tillverkar och säljer allt själva utan några återförsäljare/mellanhänder.  VI har tillverkning av pvc, aluminium och träfönster och dörrar. Vi är Sveriges största tillverkare av underhållsfria pvc fönster . Vi har alla typer av energifönster och skjutdörrar. Vi levererar till alla de stora byggföretagen, allmännyttan, bostadsrättföreningar och privata villaägare i hela Norden

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom