IMPRO av Keith Johnstone - nu på svenska igen!

Keith Johnstones klassiker från 1979, Improvisation and the theatre, kom ut på svenska 1985 och blev genast en av de mest inflytelserika böckerna inom svensk teater.

Nu ger nystartade Improvisationsstudion Förlag ut den svenska översättningen igen – i översättning av Björn Samuelsson med ett förord av Suzanne Osten från den första svenska upplagan och ett nytt av den svenska improvisationsteaterns nestor Martin Geijer.

Boksläppet firas med ett unikt evenemang på Improvisationsstudions nya scen med ett spännande panelsamtal om improns betydelse för teaterkonsten.

Gäster i panelen: Helge Skoog, Roger Westberg (från Boulevardteatern), Frida Sundström (från Improverket i Göteborg), Kent Hägglund (författare och teatervetare) och Lotta Malmhester (från Improvisationsstudion) m fl.

Moderator: Ami Hallberg-Pauli
Tid: Torsdagen 12 mars kl. 19.00
Plats: Improvisationsstudion, Skånegatan 63 11637 Stockholm

Kontakt: 08 640 0907 info@improvisationsstudion.se