Orionteatern öppnar ny scen!

Den 25 februari öppnar Orionteatern dörrarna för Lilla scenen. Det stora verkstadsrummet får en ny spelplats med salong under teaterns nuvarande gradäng. Den Lilla scenen är en del i de ombyggnationer som teatern gjort de senaste åren, då det bland annat byggts ett stall.

På Lilla scenen kommer det att presentera ett utbud av liveanimerad Science Fiction-dockfilm, klubb med 15-manna orkester, performance-föreställningar, installationer, konserter och en konsertteaterföreställning i Las Vegas-tappning under våren.

- Det kommer att bli en liten scen med svårdefinierad, knäpp, rolig och gränsöverskridande scenkonst och bar, säger Sally Palmqvist Procopé som är projektledare för Lilla scenen.

Scenen invigs med pompa och ståt veckan innan familjeföreställningen CIRKUS ORION har nypremiär. Under våren kommer det att spelas teater på Orionteaterns båda scener. Programmet för våren släpps i anslutning till invigningen.

- När vi öppnar vår Lilla scen, öppnar vi också möjligheten för nya utmanande konstellationer att ta plats på Orion. En scen för fria viljor, experiment och intima möten. Säger initiativtagaren till Lilla scen, Lars Rudolfsson teaterchef och konstnärlig ledare Orionteatern.

Isabella Roos, producent Orionteatern
0735-203 780, isabella@orionteatern.se

Om Orionteatern
Orionteatern bedriver sin verksamhet i en stor f.d. mekanisk verkstad på Katarina Bangata 77 på Södermalm i Stockholm. Ett unikt teaterrum som med sina öppna ytor erbjuder en plats för konstnärliga experiment och samarbeten som ofta inte ryms på de traditionella teatrarna. Lars Rudolfsson är både grundare till teatern och dess nuvarande teaterchef.

• musik
  • södermalm