Pantomimteatern Premiär 5/2 för Charlies Unge

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2011 13:30 CET

En familjeföreställning från 6 år baserad på stumfilmsklassikern Chaplins pojke.

Pantomimteatern är första teatergruppen i världen som fått rättigheterna till att skapa en scenversion av Charlie Chaplins första långfilm.

Berättelsen om Charlie, hans unge och deras brokiga omvärld är en kärleksfull skildring av ett annorlunda familjeliv. Det är en mimföreställning för tre skådespelare, masker, filmprojektioner, och nyinspelad musik. Charlies Unge Spelas på Teater Påfågeln, S:t Eriksgatan 84, hela februari.

I rollerna ser vi Ulrika Mannerfelt, Methinee Wongtrakoon och Bo W Lindström, konstnärlig ledare för Pantomimteatern och ofta kallad Sveriges enda "grande mime".

På bild: Methinee Wongtrakoon och Bo W Lindström

Foto: Kristian Pohl

Kontakt:
Sara Beer, producent 08 31 54 64 sara@pantomimteatern.se

Charlies Unge - premiär 5 februari på Teater Påfågeln! Boka biljetter: https://nortic.se/customer/index.html?event=8664325&siteLanguage=sv

Kommentarer (0)