Pantomimteatern presenterar: Jag tycker om mig - En cirkuskaramell om det härliga i att tycka om sig själv

Den 12 september 2015 är det urpremiär för den nyskrivna pantomimföreställningen Jag tycker om mig på Teater Påfågeln i Stockholm. En föreställning fylld av oväntade upptåg, musikaliska äventyr och dansanta förvandlingsnummer. Pantomimteaterns Anna Svensson Kundromichalis står för idén till föreställningen och gör själv en av de två rollerna, medan Ika Nord står för regin.

-”Jag tycker om mig!” är ett citat från min dotter Iris 3 år, som blev inspirationskällan till en föreställning om barns självkänsla. På scenen utforskar vi frågor som; När tycker man om sig själv och ihop med vem? Frågor som är viktiga oavsett om man är barn eller vuxen, säger Anna Svensson Kundromichalis, konstnärlig ledare och skådespelare på Pantomimteatern.

Jag tycker om mig är en föreställning fylld av oväntade upptåg, musikaliska äventyr och dansanta förvandlingsnummer. Precis som namnet förmedlar handlar den om det härliga i att få tycka om sig själv. Resultatet är en riktig feel-good-upplevelse för barn från 3 år. Allt gestaltat med kroppens eget språk – mimen. En teaterform som lätt tar sig förbi alla språkgränser och istället talar direkt till sinnet, hos både barn och vuxna.

Teatern kommer att anordna inspirationskvällar i samband med föreställningen, för pedagoger och andra intresserade. Med hjälp av guidande expertis kommer samtal att föras om barns självkänsla.

Anna Svensson Kundromichalis står för idén till pjäsen Jag tycker om migoch medverkar på scenen tillsammans med David Tallroth, som även har komponerat musiken. Regi: Ika Nord, scenografi och kostym: Sara Kander, sminkdesign: Helena Andersson.

Jag tycker om mig har urpremiär på hemmascenen Påfågeln i Stockholm den 12 september kl. 13.00. Efter premiären spelas föreställningen fram till den 25/9 innan den går ut på turné i landet.

Pantomimteatern startades 1977 av den första elevkullen från Danshögskolans mimlinje och har sin fasta scen på scenen Påfågeln, S:t Eriksgatan 84.

Pressbilder från föreställningen finns att hämta på pantomimteatern.se veckan innan premiär.

För mer information kontakta:
Josefine Wierth, producent på Pantomimteatern tel 070 480 20 64 josefine@pantomimteatern.se