Stockholms improvisationsteater: Grytt intar teaterscenen

Kajsa Grytt är artisten och låtskrivaren som för några månader sedan utkom med sin första roman, är en av deltagarna i 2014 års upplaga av Så Mycket Bättre i TV4 och nu aktuell som gäst i Stockholms Improvisationsteaters föreställning Personakt.

Föreställningen heter Personakt – en improviserad talkshow, och spelas fyra datum i höst med olika gäster varje gång. Det är en omtyckt föreställning där ett här-är-ditt-liv-koncept blandas med talkshow och där skickliga improvisatörer gestaltar den inbjudna gästens liv på scenen.

– Vardagliga händelser, särskilda minnen och tragedier, det är en rörande föreställning där det mesta kan hända, säger Janne Berg, Personakts värd.

Föreställningen, som spelats på teatern sedan 2003, är en uppskattad återkommande favorit där publiken får möta sina förebilder direkt i en öppenhjärtig och intim föreställning.

Personakt med Kajsa Grytt spelas fredagen den 7 november klockan 19 på Stockholms Improvisationsteater.

Namn: Karin Johanna Grytt
Född: 20 juni 1961 i Stockholm
Bor: Stockholm
Yrke:
Musiker, författare, samtalsterapeut

Aktuell

Förutom i Personakt på Stockholms Improvisationsteater, även med boken ”Nio dagar, nio nätter” och som en av deltagarna i årets upplaga av Så Mycket Bättre på TV4.

Tidigare gäster genom åren i urval: Gudrun Schyman, Ingvar Carlsson, Emma Hamberg, Fredrik Virtanen, Helle Klein, Fredrik Wikingsson, Tove Lifvendahl, Åsa Linderborg, Anna Serner, Gustav Fridolin, Margareta Winberg, Sanna Bråding och Jan Helin

Kontakt

För mer information om föreställningen, kontakta Emma Degerström på telefonnummer 0739180550 eller emma@impro.a.se

• kajsa grytt