Stockholms Improvisationsteater: Improviserad Norén

Den 20 november är det premiär för föreställningen Improviserad Norén på Stockholms Improvisationsteater. För första gången blir dramatikerns verk inspirationskälla till helt nya improviserade föreställningar, unika för varje kväll och där temat är ”familjen”. Men arbetet har inte varit någon dans på rosor för de inblandade skådespelarna.

Ensemblen har ägnat sig åt att undersöka hur långt man egentligen kan gå på en improscen, genom att fördjupa sig i Lars Noréns familjedramer och moderna verk.

- Våld, incest och ångest är alla mörka ämnen man inte kan rygga inför när man ska spela Norén, menar Helena Lindegren, improvisatör på Stockholms Improvisationsteater. - Vi har behövt gräva oss ner i en otrolig svärta som fått oss att både ifrågasätta det vi håller på med och oss själva som människor.

För den som vågar trotsa sina inre demoner och bege sig till teatern och Improviserad Norén väntar, utöver det nattsvarta mörkret, även en hel del ångestdrypande humor.

Improviserad Norén

Premiär 20 november kl 19
Spelas 20, 21, 28, 29 nov, 5, 6 dec

För mer information om föreställningen, kontakta Emma Degerström på tfn 073-9180550 eller emma@impro.a.se