​Linde Bergslags Släktforskarförening: Lär dig släktforska i höst!

​Linde Bergslags Släktforskarförening: Lär dig släktforska i höst!

Linde Bergslags Släktforskarförening bjuder in till nya släktforskarkurser hösten 2018. "Du får lära dig grunderna i släktforskning, får tid till egen forskning under handledning och forskning via dator med tillgång till Sveriges kyrkböcker samt databaser", meddelar Calle Lindström - ordförande i Linde Bergslags Släktforskarförening

Linde Bergslags Släktforskarförening är en förening som tillvaratar medlemmarnas intresse för släkt-, folkliv- och bygdeforskning om vår bygd och dess invånare i svunnen tid.

Kurserna genomförs i Linde Bergslags Släktforskarförenings lokal på Banvägen, Lindesberg. Varje kursdeltagare får tillgång till dator med Internetuppkoppling samt tillgängliga databaser.

Nybörjarkurser:

• Du får lära dig grunderna i släktforskning
  • Stor tid till egen forskning under handledning
  • Forskning via dator med tillgång till Sveriges kyrkböcker, samt databaser.

Nybörjarkursen omfattar sju tillfällen á tre timmar. Kurskostnaden inkluderar tio veckors eget abonnemang på Arkiv Digital, (Sveriges kyrkböcker via Internet). Kurskostnad: 850 SEK.

Dagtid: Sju kurstillfällen onsdagar mellan 14.00 – 17.00. Kursstart 3 oktober 2018 Kursledare. Ann Charlotte Laudon-Tegerhult. Tel: 070-4536343 eller 0581-13063.

Kvällstid: Sju kurstillfällen måndagar mellan 18.30 -21.30. Kursstart 1 oktober 2018 Kursledare: Göran Jansson tel 070-2090579

Fortsättningskurs:

• Andra källor till forskning vid sidan av kyrkböckerna
  • Soldatforskning, emigrantforskning
  • Stor tid för egen forskning under handledning

Sex kurstillfällen onsdagar kvällstid 18.30 – 21.30. Kursstart onsdag 3 oktober 2018. Lokal: Släktforskarlokalen vid Sandströms. Pris: 600 kronor. Kursledare Calle Lindström tel 070-5455487

....................................

Kurserna genomförs i LBSF lokal på Banvägen, Lindesberg. Varje kursdeltagare får tillgång till dator, med Internetuppkoppling, samt tillgängliga databaser.

Upplysningar och anmälan: Calle Lindström - Mobil: 070-5455487 - callel@telia.com - www.lindeforskare.se

.....................................

Linde Bergslags Släktforskarförening