Lindesbergs Filmstudio fortsätter vårterminen med ”En man och en baby”

Lindesbergs Filmstudio fortsätter vårterminen med ”En man och en baby”

Torsdag 28 februari kl 19:00 fortsätter Lindesbergs Filmstudio vårterminens filmprogram med den finska filmen ”En man och en baby” - en känslosam komedi där det inte bara är babyn som tar sina första steg. Filmen visas i samarbete med Lindesbergs finska förvaltningsområde och är gratis och öppen för alla!

Torsdag 28 februari kl 19.00: EN MAN OCH EN BABY/ YÖSYÖTTÖ
Regi: Marja Pykkö. Drama/komedi. Finland 2017, 86 min

Villa. Volvo. Vovve. Livet leker för stjärnreportern Antti Pasanen som snart ska bli pappa. Men utanför BB tar flytet slut. Hustru Pia meddelar att det här med barn och familjeliv inte är hennes grej, och hoppar in i första bästa taxi. Kvar blir Antti, babyn och Anttis brutalt krossade drömmar om ett idylliskt familjeliv. Nu är det babyn, alias Paavo Pasanen, som håller i taktpinnen. Antti har ingen aning om vad det nya livet kräver av honom.

En man och en baby (Yösyöttö) är en känslosam komedi där det inte bara är babyn som tar sina första steg. Filmen vann priset för bästa film på Nordic International Film Festival och har gjort publiksuccé i Finland. Baserar sig på Eve Hietamies roman vid samma namn.

Medverkande: Petteri Summanen, Marja Salo och Ria Kataja.

Lindesbergs Filmstudio är en del av Sveriges Förenade Filmstudios (SFF). Grundupplägget i filmstudiorörelsen är film i föreningsform vilket innebär att man måste vara medlem för att se Filmstudions filmutbud.

Lindesbergs Filmstudio

En del av Sveriges Förenade Filmstudios (SFF) lindesberg.filmstudio.se