Dags för Vinterspår med Försmak som aptitretare

Dags för Vinterspår med Försmak som aptitretare

Bilden: Försmak av Vinterspår arrangeras av Lindesbergs Konstförening - här representerad av Arne Johnsson, Kajsa Forsberg, Ingrid Andrén, Rainer Hickisch och Amelie Boson.

Den 1-2 februari 2014 är det dags igen för Vinterspår i Lindesberg - ett "kulturens vasalopp" genom kommunen med 117 inspirerande "vätskestationer" från Löa och Ramsberg i norr till Frövi och Fellingsbro i söder. Men redan på lördag 18 januari bjuder Lindesbergs Konstförening in till Försmak av Vinterspår - en aptitretare med smakprov på vad som bjuds under kulturhelgen.

Försmak av Vinterspår är en egen utställning där alla deltagare visar ett alster eller smakprov på vad som kommer att visas eller upplevas under vinterspår 2014. Utställningen visas i Konstrummet på Lindesbergs stadsbibliotek (Kungsgatan 37) 18 januari - 2 februari med vernissage lördag 18 januari kl 12:00. Invigningstalare är kultur- och fritidsnämndens ordförande Carina Östrand. Försmak av Vinterspår är öppen måndagar-torsdagar 10 - 19, fredag 10 - 17, lördag 10 – 14. Under Vinterspårhelgen är utställningen öppen lördag och söndag kl. 11-17.

Vinterspår är ett kulturevenemang som startades 2008 på initiativ av Lindesbergs konstförening. Sedan dess har Vinterspår utvecklats till en öppen arena för alla som deltar - såväl professionella som amatörer. Vinterspår genomförs av Lindesbergs kultur- och fritidsförvaltning i samarbete med Lindesbergs Konstförening och är ett av kommunens största arrangemang med över hundra deltagare och tusentals besökare varje år.

Vinterspår 2014 bjuder på 117 programpunkter på 43 olika besöksplatser över hela Lindesbergs kommun. Ett 20-tal programpunkter är tidsbestämda framträdanden på olika platser. Som vanligt gäller att studera programmet noga och planera sitt eget "kulturens vasalopp" genom kommunen - därför rekommenderas ett besök på utställningen Försmak av Vinterspår. Läs mer om Vinterspår 2014 >>

.............................................

Nätverket Lindekultur vill bidra till att utveckla Lindesberg – en kulturstad i Bergslagen genom samverkan, samordning och samsyn kring kulturella och kreativa näringar. Dela och diskutera Nätverket Lindekultur på Facebook >>

Lindesbergs Konstförening