LindeDagen 10 maj: Sex veckor kvar

LindeDagen 10 maj: Sex veckor kvar

Bilden: LindeDagen växer och kompletteras med Örebro läns första elbilsmässa som visar upp elbilar, laddare, solceller och batterilagring.

Sex veckor kvar till LindeDagen onsdag 10 maj - en bred och gemensam marknadsföring av det mesta av det bästa med Lindesberg. I detta veckobrev: ● Nu 120 utställare anmälda - och sista anmälningsdag är på fredag (31 mars) ● Lär Känna Lindesberg-paketen fylls på med innehåll ● Örebro läns första elbilsmässa visar upp elbilar, laddare, solceller och batterilagring.

Nu är 120 utställare anmälda till LindeDagen

Se här vilka i bokstadsordning >>

Se här den första fördelningen av utställarplatser >>

OBS: Utställarnas kontaktpersoner kommer inom kort att få en mer detaljerad information om utställarplatserna

Se här vad utställarna representerar för profilområden >>

Företag, föreningar, offentlig service och andra verksamheter i Lindesbergs kommun som vill vara med som utställare men ännu inte anmält er - gör det senast fredag 31 mars!

Inbjudan till utställare >>

Gå direkt till anmälan >>

Lär Känna Lindesberg-paketen fylls på med innehåll

Vad vet du om Lindesberg? Testa dina kunskaper och delta i utlottningen av tre olika "Lär Känna Lindesberg"-paket - ett hotellpaket för två med Lindesbergs Stadshotell som värd, ett stugpaket för fyra med Lindesbergs Stugby som värd, ett herrgårdspaket för två med Wedevåg Herrgård som värd. Nu fylls paketen på med innehåll som visar det mesta av det bästa med Lindesberg för vinnarna:

• Badhuset Energikällan bjuder på entré till bad och relaxavdelning
  • Linde Citys bjuder på presentkort som gäller i alla butiker och företag som är med i Linde City.
  • Folkets Hus Bio bjuder på bio för två.
  • Destination Bergslagen bjuder på den nya outdoorkartan.
  • Lindesbergs Turistbåtförening bjuder på en tur med Lindesbergs turistbåt M/S Råsvalen.

Läs mer om tävlingen och priserna >>

...................................................

I samband med LindeDagen 10 maj arrangeras Örebro läns första elbilsmässa på parkeringen utanför Gamla Kirurgen, Kungsgatan 41 (Samhällsbyggnad Bergslagens kontor).

"Det är nu framtiden börjar. Vi visar den nya elbilstekniken som kombinerar miljövänlighet med laddning via solceller och laddare på parkeringen samt möjligheten att lagra solel i batteripack. Vi vill visa och inspirera hur man kan tänka inför den pågående teknikomställningen i bilbranschen", förklarar Magnus Reidén - energi- och klimatrådgivare på Samhällsbyggnad Bergslagen som arrangerar elbilmässa.

• På mässan visas ett antal av det snabbt växande utbudet av elbilar på marknaden - bland annat Tesla, Nissan Leaf, VW Golf E och Renault Zoe.
  • På mässan visas en del av utbudet av laddningslösningar, solceller och batterilagring för bostadsrättsföreningar - bland annat från ChargeStorm, Charge-Amps, Ferroamp, Box of Energy, Solinnovation, Solkraft i Viby och Sun4Energi.

"Dessutom håller vi seminarier som guidar genom elfordonsvärlden och dess fantastiska möjligheter, leverantörer presenterar sina produkter och vi visar koncept och projekt under utveckling - bland annat om solceller och batterilagring", fortsätter Magnus Reidén.

Örebro läns första ambulerande elbilsmässa hålls 9 maj i Karlskoga, 10 maj kl 15-20 i Lindesberg (LindeDagen), 17 maj i Hallsberg och 18 maj i Örebro. Elbilsmässan arrangeras av Energi- och klimatrådgivarna i Örebroregionen med stöd av Energimyndigheten

Läs mer om elbilmässan på LindeDagen >>

..............................................

LindeDagen arrangeras av Lindesbergs Rotaryklubb i samverkan med ● Lindesbergs kommun ● Region Örebro län ● Bergslagens Sparbank ● Lindesbergs Bostäder AB (LIBO) ● Arbetsförmedlingen ● Länstrafiken ● Lindeskolan ● Lindesbergs lasarett ● Linde bergslags församling ● Företagarna Bergslagen ● Linde City ● Destination Bergslagen ● Nätverket Lindekultur ● Tågmagasinet Hit & Dit ● NA BostadsPuls ● och alla medverkande utställare.

www.lindedagen.se | www.facebook.com/lindedagen

LindeDagen

Det mesta av det bästa med Lindesberg www.lindedagen.se