Kyl & Värmepumpföretagen satsar på Nordbygg 2014!

Kyl & Värmepumpföretagen satsar på Nordbygg 2014!

Det kan tyckas långt till våren 2014 när året 2013 just har inletts, men KV-företagen är redan i full gång med att planera mässdeltagande inför nästa års Nordbygg. Målet är att sätta teknikområdet, branschorganisationen och medlemsföretagen ordentligt på kartan och lyfta fram den centrala roll som branschen har när det gäller att skapa funktioner och nyttor för slutkunden.

Senast det begav sig tog föreningen ett nytt grepp, med en central placering mitt i kylavdelningen. Dels arrangerades ett antal öppna, kostnadsfria seminarier som ägde rum dagligen och i montern. Dels gjorde KV-företagen i ordning ett antal platser i montern, till vilka alla medlemsföretag fick en inbjudan om att bemanna. Tanken var att ge en möjlighet för entreprenörer och installatörer att ta plats på en mässa som annars är väldigt produktorienterad, en plats till vilken både nya och befintliga kunder skulle kunna söka sig till. Det är ett naturligt steg att installatörerna och entreprenörerna finns på plats, då det är dem som ser till att alla aggregat, komponenter och systemlösningar runt om kring på mässan blir konkreta och applicerade i verkligheten.

Inför nästa år, 2014, laddar KV-företagen som sagt för en ny omgång. Du är så klart välkommen att höra av dig med eventuella frågor, funderingar eller förslag på hur vi kan göra alltsammans ännu vassare till Nordbygg 2014.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kyl & Värmepumpföretagen är branschorganisationen för Sveriges kyl- och värmepumpentreprenörer.

Kyl & Värmepumpföretagen jobbar för medlemsföretagen gentemot omvärlden för att ta tillvara deras intressen. Vi håller kontakt med myndigheter och politiker och hjälper dem att fatta genomtänkta och kloka beslut som rör vår bransch. Vi samverkar med andra intresseorganisationer och marknadsför våra medlemmars kompetens. Vårt mål är en attraktiv och synlig bransch med aktiva och lönsamma företag!

Johan Tegnelius

Chefredaktör Chefredaktör på tidningen Kyla & Värme +46 (8) 512 549 60