Marcus Andersson - ny verkställande direktör vid Installatörernas Utbildningscentrum, IUC

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2013 10:21 CEST

Marcus Andersson har anställts som verkställande direktör vid Installatörernas Utbildningscentrum, IUC i Katrineholm. Han kommer närmast från posten som administrativ chef vid JB Gymnasiet. Marcus är 46 år gammal och bor med sin familj i Örebro.

- Med sin långa erfarenhet från utbildningsområdet innefattande både pedagogiskt och ekonomiskt ansvar kommer Marcus tillföra viktig kompetens till IUC. Det är min absoluta övertygelse att Marcus ytterligare kommer förstärka den positiva utveckling som IUC befinner sig i, säger Per Jonasson styrelseordförande vid IUC. Marcus tillträder sin tjänst i slutet av augusti 2013.

Installatörernas Utbildningscentrum IUC är en heltäckande utbildningspartner med företagskurser och certifiering inom teknik och ledarskap, yrkeshögskola och fackteoretisk lärlingsutbildning. Stiftare är branschföreningarna Svensk Ventilation, VVS Företagen, Svenska Värmepumpföreningen och Kyl & Värmepumpföretagen samt Katrineholms kommun. Huvudkontoret finns i Katrineholm med filialer i Stockholm, Göteborg, Malmö, Hässleholm och Sundsvall.

För ytterligare information kontakta styrelseordförande Per Jonasson, per.jonasson@kvforetagen.se eller 08-762 75 41.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kyl & Värmepumpföretagen är branschorganisationen för Sveriges kyl- och värmepumpentreprenörer.

Kyl & Värmepumpföretagen jobbar för medlemsföretagen gentemot omvärlden för att ta tillvara deras intressen. Vi håller kontakt med myndigheter och politiker och hjälper dem att fatta genomtänkta och kloka beslut som rör vår bransch. Vi samverkar med andra intresseorganisationer och marknadsför våra medlemmars kompetens. Vårt mål är en attraktiv och synlig bransch med aktiva och lönsamma företag!

Kommentarer (2)

Grattis till en kompetent och skicklig medarbetare. Bättre VD kan ni inte få! Jag har haft förmånen att jobba med/under Marcus och vet vad han går för. Dessutom har han ett stort hjärta.

- Tony Sjölander - 2013-06-03 12:41 CEST

Tack för din hälsning, vi ser fram emot att få samarbeta med Marcus.

Mvh Cecilia, KV-företagen

- Cecilia Branting - 2013-06-10 09:53 CEST