Länsförsäkringar Fastighetsförmedling har Sveriges mest nöjda kunder!

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling toppar Svensk Kvalitetsindex undersökning för 2016 inom fastighetsmäklarbranschen och är alltså den aktör på marknaden som kunderna är mest nöjda med. Kundnöjdheten mäts på en skala som går från 0 – 100 och där branschen som helhet ligger på en kundnöjdhet på 68. Länsförsäkringar Fastighetsförmedling ligger på en kundnöjdhet på 73,2.

– Resultatet är glädjande och ett kvitto på att vi arbetar på rätt sätt. Våra starkt förankrade värderingar och vårt hjärta i affären genomsyrar vår verksamhet och det visar sig i årets resultat. Det är oftast den enskilda fastighetsmäklaren som står bakom de höga nöjdhetsbetygen, det visar även undersökningen, säger Marcus Svanberg, vd på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

Svenskt Kvalitetsindex (SKI) som mäter nöjdheten bland fastighetsmäklarnas kunder visar att vårt betyg på kundnöjdhet hamnade på 73,2vilket kan jämföras med branschens genomsnitt på 68.
Kundnöjdheten mäts i image, förväntan, prisvärdhet, lojalitet samt produkt- och servicekvalitet.

SKI mäter både köpare och säljare och undersökningen visar att säljare är betydligt mer nöjda än köparna. Den visar också att det finns skillnader mellan landsbygd och storstad där man generellt sätt är mindre nöjda i storstäderna.

– Vi är mycket glada över årets SKI-resultat, men vi vill bli ännu bättre. Nu fortsätter vi vårt arbete med att stärka kundnöjdheten ytterligare, säger Marcus Svanberg.

För ytterligare information, kontakta gärna:

Marcus Svanberg, vd Länsförsäkringar Fastighetsförmedling
Presskontakt Länsförsäkringar: 08-588 41850

Länsförsäkringar Fastighetsförmedling är Sveriges snabbastväxande fastighetsmäklare och den tredje största aktören i branschen. Med 160 bobutiker och 700 hängivna medarbetare runt om i Sverige finns vi alltid nära våra kunder. Vi tycker att den lokala närheten är viktig och vi tror att det är en av anledningarna till att vi valdes till Sveriges bästa fastighetsmäklare 2016 av svenska folket.