Lena Koskinen, rektor på Erlaskolan i Falun.

Erlaskolan i Falun firar in sommaren på Lilltorpet

I tisdags så firade personal och 120 elever med tillhörande familjer från Erlaskolan i Falun in sommaren med en sommarfest på Lilltorpet. Under dagen bjöds det bland annat på olika teambildande aktiviteter för eleverna och även på olika sång- och dansuppvisningar senare på eftermiddagen

Vädrets gudar var goda när solen sken över Lilltorpet på Erlaskolans sommarfest. Eleverna började skoldagen vid 13.00 då det fanns möjlighet till olika teambildande aktiviteter, bad och vattenlek. De tränade även till kvällens uppvisningar.

Vid 17.00 började den traditionella sommarfesten för personal, elever och familj med rektorstal, uppvisningar och ”Den blomstertid nu kommer”.

- Det har varit en fin dag. Eleverna har varit delaktiga i genomförandet och alla team bidrog med ett eget inövat nummer. Nu önskar vi alla våra fantastiska elever, deras vårdnadshavare och personal en underbar sommar. Vi ser fram emot att träffa dem i höst igen, säger Lena Koskinen, rektor på Erlaskolan i Falun.