Invigning av Lagerhaus sjunde butik i Japan

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2014 08:00 CET

Idag slår Lagerhaus upp portarna till ytterligare en butik i Japan. Butiken är inredningskedjans andra butik i Toyama-området och öppnar i det väletablerade APITA-varuhuset Toyama Higashi, i utkanten av Toyama på Japans mellersta nordkust.

Under 2014 trappar Lagerhaus upp etableringstakten i Japan och sedan mitten av januari har man öppnat tre butiker. Totalt finns det nu sju Lagerhaus-butiker i landet och fler öppnar under året. Samtliga är ca 100 kvm stora shop-in-shop-lösningar i den japanska varuhuskedjan APITA och erbjuder den japanska kunden ett noga utvalt sortiment av karaktäristiska Lagerhaus-produkter.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Lars Bonander, VD Lagerhaus AB
Phone: +46 727 300 630
E-mail: lars.bonander@lagerhaus.se

Lagerhaus är en inredningskedja som erbjuder sina kunder praktiska och prisvärda prylar med unik design som enkelt förnyar hemmet. Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag finns det 34 butiker och en växande e-handel i Sverige samt sju butiker i Japan. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ingår sedan 2004 i Axstores-koncernen.

Kommentarer (0)