Lagerhaus öppnar sin 6:e butik i Japan

Sista veckan i januari öppnade heminredningskedjan Lagerhaus sin sjätte butik i Japan. Butiken ligger i Izunokuni i Shizukuni-området.

Den 24 januari invigdes Lagerhaus butik i Izunokuni. I början av februari planeras ytterligare en öppning som ett led i Lagerhaus samarbete med retailbolaget UNY, ägare av varuhuskedjan APITA.

De japanska butikerna har, med sitt noga utvalda sortiment presenterat i en shop-in-shop-lösning på ca 100 kvm, fått ett positivt mottagande på den japanska marknaden och flera butiker planeras under våren 2014.

- Den japanska kunden gillar oss och vi ser fram mot att nå ut till fler, säger Lars Bonander, VD för Lagerhaus.

Vänligen besök Lagerhaus pressrum på MyNewsdesk för att ladda ner relaterat bildmaterial;

www.mynewsdesk.com/se/lagerhaus-ab.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Lars Bonander, VD Lagerhaus AB

Phone: +46 727 300 630

E-mail: lars.bonander@lagerhaus.se

Om Lagerhaus

Lagerhaus är ett svensk detaljhandelsföretag inom heminredning. Vi erbjuder praktiska och prisvärda prylar med unik design som enkelt förnyar hemmet. Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag finns 34 butiker fördelade över hela landet samt en växande e-handel. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ingår sedan 2004 i Axstores, en av Nordens ledande detaljhandelskoncerner.

För mer information vänligen besök: www.lagerhaus.se

Om Axstores

Axstores är en av de ledande handelsplatserna i Norden med varuhus och butiker inom mode, skönhet och heminredning innefattande varuhuskedjan Åhléns samt Kicks och Lagerhaus. I 380 butiker i Sverige, Finland och Norge, möter Axstores 5.500 anställda mer än 300.000 kunder varje dag. www.axstores.se

Axstores ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB tillsammans med Axel Johnson International, Martin & Servera (70%), Novax, Svensk BevakningsTjänst samt delägda börsnoterade Axfood (ca 50%) och Mekonomen (ca 26 %). Axel Johnson Gruppen ägs av