Lagerhaus öppnar ytterligare två butiker i Japan

Lagerhaus öppnar ytterligare två butiker i Japan

Inom loppet av en vecka öppnar Lagerhaus två nya butiker i Japan. Butikerna ligger i Nagoya-området och blir inredningskedjans tredje respektive fjärde butik i landet.

Idag, den 6 december slås dörrarna upp för butiken i Ichinomiya och följs den 12 december av en enhet i Nagakute. Båda butikerna är ca 100 kvm stora shop-in-shop-lösningar i den japanska varuhuskedjan APITA och ryms inom samarbetet med det japanska retailbolaget Uny.

- Lagerhaus ökar etableringstakten i Japan efter en mycket bra start. Nu har vi fyra butiker i Japan och vi ser fram emot fler etableringar under starten av 2014, säger Lars Bonander, VD för Lagerhaus.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Lars Bonander, VD Lagerhaus AB.
Phone: +46 727 300 630
E-mail: lars.bonander@lagerhaus.se

(eng)
Lagerhaus opens two new shops in Japan

The upcoming week the Swedish interior design company Lagerhaus opens two new shops in Japan. The units are located in the Nagoya area and will be the third and fourth Lagerhaus shop in the country.

First up, opening today December 6, is the unit in Ichinomiya, which will be followed by one unit in Nagakute on December 12. Both shops are 100 sqm shop-in-shop solutions in the Japanese department store APITA and run within the cooperation with the Japanese retail company Uny.

- Lagerhaus continues the expansion in Japan after a very good start. Now we have four shops in Japan, and we are looking forward to more openings during the start of 2014, says Lars Bonander, CEO of Lagerhaus.

For more information, please contact:

Lars Bonander, CEO Lagerhaus AB.
Phone: +46 727 300 630
E-mail: lars.bonander@lagerhaus.se

Lagerhaus är en inredningskedja som erbjuder sina kunder praktiska och prisvärda prylar med unik design som enkelt förnyar hemmet. Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag finns det 34 butiker och en växande e-handel i Sverige samt snart fyra butiker i Japan. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ingår sedan 2004 i Axstores-koncernen.

We create Happy Moments!

Lagerhaus erbjuder inspirerande, prisvärda och noggrant utvalda fest- och inredningsdetaljer. Genom våra ledord "We create Happy Moments" vill Lagerhaus med vårt sortiment bidra till ökad glädje i livets alla ögonblick.

Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag drivs över 50 butiker i Sverige och Norge samt nordisk e-handel. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ägs av Goodfellows och Familjen Yngvesson.