​Lagerhaus satsar med nytt butikskoncept

​Lagerhaus satsar med nytt butikskoncept

2014 påbörjade inredningskedjan Lagerhaus arbetet med att ta fram ett nytt butikskoncept.
I juni öppnade pilotbutiken i Nordstan, Göteborg och under våren 2015 är det dags för ytterligare butiker att få det nya konceptet. Butiken på Drottninggatan i Stockholm är först ut.

Konceptet syftar till att via interiör, färg och materialval tillsammans med inredning och anpassad kommunikation tydliggöra varumärkets identitet – egendesignade produkter till låga priser - förstärka sortimentet och underlätta köpupplevelsen. Den uppdaterade logotypen, den blå färgen och den återkommande wellpappkänslan tar sitt avstamp i företagets snart 20 åriga historia.

Lagerhaus finns idag i Sverige och Japan. Det skalbara konceptet möjliggör vidare expansion på flera marknader.

”Vi vet att våra kunder gillar våra produkter och uppskattar de låga priserna. Vi är övertygade om att de ombyggda butikerna kommer att få fler att upptäcka Lagerhaus.” – Johanna Cargioli, Marknadschef på Lagerhaus

Den ombyggda butiken på Drottninggatan 31 i Stockholm nyöppnar fredagen den 20:e februari kl. 10.00.

Lagerhaus är en inredningskedja som erbjuder sina kunder praktiska och prisvärda prylar med unik design som enkelt förnyar hemmet. Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag finns det 33 butiker och en växande e-handel i Sverige samt 22 butiker i Japan. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ingår sedan 2004 i Axstores-koncernen.