Pressvisning 21/2 och pressackreditering inför Lakritsfestivalen 14-15/4 2018

Världens största lakritsfest fyller 10 år. Välkommen att pressackreditera dig och till en exklusiv pressvisning onsdagen den 21 februari kl 17-18. Provsmakning av årets trerättersmeny med lakrits och spännande lakritsnyheter från årets utställare.

En magiskt god värld av lakrits intar Annexet vid Ericsson Globe när Lakritsfestivalen 14-15 april 2018 firar sitt tionde festivalår. Det blir ett över 2 000 kvm stort kalas med massor av läckra smakupplevelser, spännande inspiration och underhållning fylld med lakritsglädje.

Pressvisning
Välkommen att provsmaka årets festivalmeny och spännande lakritsnyheter från årets utställare.

Pressackreditering
Välkommen att pressackreditera dig till årets festival.

Lakritsfestivalen i Stockholm och Helsingfors är årliga lakritsfester med syfte att förmedla glädje, gemenskap och kunskap om lakrits. I Stockholm har festivalen arrangerats sedan 2009 och 2017 kom 11 000 besökare till Annexet vid Ericsson Globe. Finlands fjärde Lakritsi- ja Salmiakkifestivaalit arrangerades 2017 och besöktes av 9000 besökare. Arrangör för båda festivalerna är lakritsföreläsaren Tuija Räsänen, som även driver webbutiken Choklad & Lakrits Sverige.

Den tionde lakritsfestivalen i Stockholm äger rum den 14-15 april på Annexet vid Ericsson Globe. Firandet fortsätter sedan under året och avslutas med en lakritskryssning med Viking Cinderella 18-19 oktober.