Invig NBA All-Star helgen med Slam Dunk Basketball 2

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2014 07:30 CET

Slam Dunk Basketball 2 finns nu att ladda ned på Apple App Store och Google Play. Med över 5 miljoner spelare i det första spelet så är det en garanterad hit bland basket fans.

Slam Dunk Basketball 2 hyllar allt som sport handlar om; skicklighet, att utmana andra, vinna eller förlora och kämpa för att bli bäst i världen. Spelare utmanar varandra med mynt i två spellägen: en mot en och i turneringar för 8 spelare. Vinster kan användas för att spela med i mer exklusiva event eller för att köpa nya bollar för att visa sina motspelare vem som är bäst.

Gå upp i nivå och lås upp nya events som utspelar sig på fyra otroligt detaljerade och unika spelplaner. Varje vecka utnämns den bästa spelaren så att alla spelare kan se. Den ultimata stämpeln av skicklighet är att vara den bästa spelaren i hela världen för en vecka!

”NBA All-Star helgen börjar den 14e februari och det  firar vi genom att lansera vårt senaste spel Slam Dunk Basketball 2. I Slam Dunk Basketball 2 vill vi att alla ska kunna ta del i denna underbara sport genom att utmana varandra i tävlingen om att bli den bästa basketspelaren som någonsin skådats.” - Kristofer Boman, VD på VisualDreams.

Slam Dunk Basketball 1 har haft över 5 miljoner nedladdningar och lyfts upp av Apple på App Store i över hundra länder och har även utsetts till Staff’s Favourite. Slam Dunk Basketball 2 siktar mot nya höjder med grafik som testar gränserna på de senaste mobila enheterna.

AppDaily.ru - Addictive gameplay, very high-quality graphics and free!
AppSpin – Slam Dunk Basketball 2 out does the first iteration by leaps and bounds

Trailer
Press Kit

Release in English

För mer info, intervjuer och promokoder kontakta:
David Marquardt, Marknadsföringsansvarig
Email: david@visualdreams.se
Tel: +46(0)768383232
Twitter: @VisualDreams_

Om VisualDreams:
VisualDreams är en mobilspelsstudio med kontor I Norrköping. VisualDreams utvecklar högkvalitativa casualsportspel för smartphones och tablets. Tidigare spel är bland andra; Herman the Hermit (Publicerades av Capcom), Slam Dunk Basketball 1 och Linkies Puzzle Rush.

Visual Dreams är ett LEAD-bolag. LEAD är en av Sveriges främsta företagsinkubatorer som hjälper entreprenörer att bygga bolag snabbare och säkrare. LEAD vänder sig till entreprenörer med företag som är innovativa och har potential att expandera. Verktygen för framgång baseras på en strukturerad och kvalitetssäkrad affärsutvecklingsmetodik som grundar sig på en nära och engagerad affärscoachning. LEAD ägs av Linköpings universitet och finansieras därutöver av Norrköping respektive Linköpings kommuner samt Almi Företagspartner. www.lead.se

Kommentarer (0)